Seminaarijärjestelyprosessin kehittäminen : Ernst & Young Oy
Rajala, Maija (2010)
Rajala, Maija
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052610561
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052610561
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata Ernst & Young Oy:n seminaarijärjestelyprosessia. Tarkoitus oli selvittää prosessin sujuvuus- ja ongelmakohdat ja etsiä niihin mahdollisia kehittämisideoita. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Ernst & Young Oy:lle, joka on maailmanlaajuinen tilintarkastuksen, verokonsultoinnin, yritysjärjestelyiden, liikkeenjohdon konsultoinnin ja liikejuridiikan asiantuntijayritys. Opinnäytetyöllä selvitettiin yleinen käytössä oleva tapahtumajärjestelyprosessi ja vertailtiin sen eroja Ernst & Young Oy:llä käytössä olevaan prosessiin. Tämä opinnäytetyö keskittyi erityisesti jälkimarkkinointiin.
Työ tehtiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimuksen tieto kerättiin kyselyllä. Kysely tehtiin Internet-pohjaisella ohjelmalla. Kysely lähetettiin sähköpostilla Ernst & Young Oy:n seminaarijärjestelyistä vastaavalle markkinointitehtävissä työskentelevälle henkilökunnalle, joka oli tutkimuksen perusjoukko.
Tutkimuksen vastausprosentti oli 67 ja siihen vastattiin sekä Helsingin toimistosta että aluetoimistoista. Tutkimuksessa selvisi, että Ernst & Young Oy:n markkinointihenkilökunta on erittäin kokenutta ja asiantuntevia tapahtumamarkkinoinnissa. Kuitenkin huomattiin, että joitain muutoksia seminaarijärjestelyprosessiin on tehtävä.
Tutkimuksessa selvisi, että Ernst & Young Oy:llä on parannettavaa yhtenäisten toimintatapojen luomisessa ja systemaattisuudessa. Tutkimus paljasti myös, että Ernst & Young Oy:n markkinointihenkilökunta haluaisi selkeämmän prosessin seminaarin jälkimarkkinointiin. Opinnäytetyössä suositeltiin, että Ernst & Young Oy kehittäisi joka toimistoa koskevan jälkimarkkinointiprosessin ja tekisi siitä samalla mitattavan. Myös jokaisen henkilön rooli tulisi selvittää kaikille seminaarijärjestelyprosessiin osallistuville.
Työ tehtiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimuksen tieto kerättiin kyselyllä. Kysely tehtiin Internet-pohjaisella ohjelmalla. Kysely lähetettiin sähköpostilla Ernst & Young Oy:n seminaarijärjestelyistä vastaavalle markkinointitehtävissä työskentelevälle henkilökunnalle, joka oli tutkimuksen perusjoukko.
Tutkimuksen vastausprosentti oli 67 ja siihen vastattiin sekä Helsingin toimistosta että aluetoimistoista. Tutkimuksessa selvisi, että Ernst & Young Oy:n markkinointihenkilökunta on erittäin kokenutta ja asiantuntevia tapahtumamarkkinoinnissa. Kuitenkin huomattiin, että joitain muutoksia seminaarijärjestelyprosessiin on tehtävä.
Tutkimuksessa selvisi, että Ernst & Young Oy:llä on parannettavaa yhtenäisten toimintatapojen luomisessa ja systemaattisuudessa. Tutkimus paljasti myös, että Ernst & Young Oy:n markkinointihenkilökunta haluaisi selkeämmän prosessin seminaarin jälkimarkkinointiin. Opinnäytetyössä suositeltiin, että Ernst & Young Oy kehittäisi joka toimistoa koskevan jälkimarkkinointiprosessin ja tekisi siitä samalla mitattavan. Myös jokaisen henkilön rooli tulisi selvittää kaikille seminaarijärjestelyprosessiin osallistuville.