Lisätty todellisuus lisäarvon tuottajana : Case: Martela Oyj
Marttila, Lauri (2018)
Marttila, Lauri
Savonia-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122022593
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122022593
Tiivistelmä
Tämä tutkimustyö on ammattikorkeakoulun liiketalouden tutkinto-ohjelmaan kuuluva opinnäytetyö,
joka on toteutettu osana liiketalouden kehittämisen koulutusohjelmaa. Opinnäytetyön aiheena on lisätty todellisuus lisäarvon tuottajana ja se on rajattu Martela Oyj:n myynniliseen prosessiin. Tutkimustyön tarkoitus oli selvittää, kuinka Martela voi luoda asiakkaalle lisäarvoa ottamalla lisätyn todellisuuden osaksi myyntiprosessin eri vaiheita.
Työn tutkimusmenetelmänä on käytetty osallistavaa työpajaa, joka suoritettiin Martela Oyj:n toimitiloissa Kuopiossa. Työpajan kesto oli noin neljä tuntia ja siinä on käytetty hyödyksi luovan ongelmanratkaisun menetelmiä.
Työpajamenetelmän tuloksena on saatu erilaisia ideoita, jotka ovat joko sellaisenaan sovellettavissa toimeksiantajayrityksessä tai toimivat pohjana aiheen jatkokehittämiselle Martela Oyj:n organisaatiossa. Martelalle annetaan työssä jatkokehitysideoita, sekä näkemyksiä siitä, millainen uudenlaisen myyntiprosessin tulisi olla, jotta se loisi lisäarvoa asiakkaalle lisättyä todellisuutta hyödyntäen.
joka on toteutettu osana liiketalouden kehittämisen koulutusohjelmaa. Opinnäytetyön aiheena on lisätty todellisuus lisäarvon tuottajana ja se on rajattu Martela Oyj:n myynniliseen prosessiin. Tutkimustyön tarkoitus oli selvittää, kuinka Martela voi luoda asiakkaalle lisäarvoa ottamalla lisätyn todellisuuden osaksi myyntiprosessin eri vaiheita.
Työn tutkimusmenetelmänä on käytetty osallistavaa työpajaa, joka suoritettiin Martela Oyj:n toimitiloissa Kuopiossa. Työpajan kesto oli noin neljä tuntia ja siinä on käytetty hyödyksi luovan ongelmanratkaisun menetelmiä.
Työpajamenetelmän tuloksena on saatu erilaisia ideoita, jotka ovat joko sellaisenaan sovellettavissa toimeksiantajayrityksessä tai toimivat pohjana aiheen jatkokehittämiselle Martela Oyj:n organisaatiossa. Martelalle annetaan työssä jatkokehitysideoita, sekä näkemyksiä siitä, millainen uudenlaisen myyntiprosessin tulisi olla, jotta se loisi lisäarvoa asiakkaalle lisättyä todellisuutta hyödyntäen.