Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Environmental Sustainability and Customer Perception : Case Study: Posti Oy

Lassus, Mattias; Jääskä, Ossi (2018)

Avaa tiedosto
Lassus_Mattias_Jaaska_Ossi.pdf (990.4Kt)
Lataukset: 


Lassus, Mattias
Jääskä, Ossi
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122122801
Tiivistelmä
Ympäristöongelmat, kuten ilmastonmuutos, on tullut tärkeä aihe ympäri maailmaa, ja se vaikuttaa ihmisten ja yritysten päivittäiseen elämään. mikä on motivaatio ympäristöinvestointeihin? On olemassa jokin muu syy kuin hallitusten asettamat säännöt ja määräykset, yritykset haluavat investoida ympäristöystävällisemmiksi, koska ne antavat heille myönteisen julkisen kuvan.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten ympäristökestävyys otetaan huomioon yrityksissä ja jos yksityiset asiakkaat pitävät tällaisia ponnisteluja jotain tärkeänä käyttäen suomalaista postiyritystä Posti Oy. Opinnäytetyön teoria keskittyy tutkimaan, miten yritykset ovat ympäristöllisesti kestäviä ja miten kyseiset yritykset näkyvät julkisuuteen ja vaikuttavat kuluttajiin. Olisiko yksityiset asiakkaat esimerkiksi valmiita maksamaan korkeamman hinnan tuotteista tai palveluista, jotka on tuotettu tai toteutettu ympäristöä ajatellen?

Kvantitatiivinen tutkimus osoitti, että valtaosa vastaajista (VAMK: n opiskelijat), yli 90 prosenttia, sopi lausunnosta, jonka mukaan ympäristön kestävyys on tärkeä aihe. Vaikuttaa olevan tärkeä kysymys vastaajille, mutta vain noin 57 prosenttia vastaajista todennäköisemmin ostaisi tuotteita tai palveluita, jotka mainostetaan ympäristöystävällisiksi. Kyselylomakkeen tulokset osoittivat, että kun Posti- ympäristön yksityisasiakkaat ja yksityisasiakkaat huolehtivat ympäristöstä ja Posti-hoidosta kestävän toiminnan kannalta, he eivät välttämättä ole valmiita maksamaan enemmän vihreistä postipalveluista
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste