Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Parturi-kampaamon sosiaalisen median toiminnan ja sisältömarkkinoinnin kehittäminen : Toiminnallinen tutkimus: Oulun Hiustaika

Leskelä, Heli (2018)

 
Avaa tiedosto
Leskela_Heli.pdf (891.1Kt)
Lataukset: 


Leskelä, Heli
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122522863
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on sosiaalinen media ja markkinointi ja, kuinka sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää osana yrityksen markkinointia. Opinnäytetyön toimeksiantaja on oululainen vuonna 2009 perustettu hiusalan yritys Oulun Hiustaika.

Digitaalinen markkinointi ja sosiaalinen media ovat ajankohtaisia ilmiöitä. Maailmalla sosiaalinen media on suosittu ja tärkeä työväline yrityksen toiminnassa ja markkinoinnissa. Suomessa sosiaalisen median hyötyihin ja tärkeyteen ollaan vasta havahduttu. Sosiaalinen media tarjoaa monipuolisia ja erilaisia palveluita, joita yritys voi hyödyntää omassa toiminnassa ja markkinoinnissa. Sosiaalisen median alustat ovat ilmaisia ja mainonta sosiaalisen median kanavissa, kuten Facebook ja Instagram, on edullista ja kustannustehokasta. Tästä syystä ne sopivat hyvin myös pienten yritysten toimintaan ja markkinointiin.

Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, millaisia hyötyjä sosiaalisella medialla ja digitaalisella markkinoinnilla on hiusalan yrityksille, millaisia keinoja ja mahdollisuuksia sosiaalinen media tarjoaa, mitkä sosiaalisen median keinot sopivat yrityksen markkinointiin sekä millaista sisältöä sosiaaliseen mediaan kannattaa laittaa. Tutkimuksen avulla pyritään kehittämään toimeksiantajan toimintaa sosiaalisessa mediassa ja auttaa toimeksiantajaa sosiaalisen median sisällöntuottamisessa ja markkinoinnissa. Tutkimuksen aihe on valittu tekijän kiinnostuksesta aiheeseen sekä toimialaan.

Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen ja konstruktiivinen tutkimus, jonka tavoitteena on toiminnan kehittäminen. Tavoitteena on ohjeistaa ja kehittää toimeksiantajan toimintaa sosiaalisen median kanavissa. Tutkimuksen aineisto rakentuu tietoperustasta sekä toiminnallisesta kokeilusta kerättävästä aineistosta. Tutkimuksen aineisto kerätään haastattelemalla toimeksiantajaa, hyödyntämällä aiheeseen liittyviä kirjallisia lähteitä sekä toiminnallisesta kokeilusta saadulla aineistolla.

Tutkimustuloksista voidaan todeta, että sosiaalisen median käyttäminen hiusalalla on hyödyllistä ja sen tarjoamat mahdollisuudet auttavat yritystä lisäämään näkyvyyttä ja tietoisuutta sosiaalisen median avulla. Sosiaalisella medialla on mahdollista saavuttaa myös liiketoiminnan kannalta tuloksellista ja hyödyllistä toimintaa, jos suunnitelmat ja tavoitteet on asetettu oikein. Opinnäytetyö toimii ohjeistuksena toimeksiantajalle digitaalisesta markkinoinnista ja sosiaalisesta mediasta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste