Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Viestintäsuunnitelma myyntityöskentelyyn : Case: Yritys Oy X

Marjanen, Kaija (2010)

 
Avaa tiedosto
Marjanen_Kaija.pdf (423.8Kt)
Lataukset: 


Marjanen, Kaija
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060411453
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena oli laatia viestintäsuunnitelma kirjapainoalalla toimivan Yritys Oy X:n henkilökohtaiseen myyntityöhön. Tarkoituksena oli myös selvittää, miten henkilökohtaisessa myyntityössä toteutettavan viestinnän avulla voidaan lisätä yrityksen myyntiä ja parantaa asiakassuhteita, ja miten viestintäsuunnitelma toimisi tavoitteiden saavuttamisessa. Opinnäytetyön aihe oli toimeksianto Yritys Oy X:ltä. Työ on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä ja se koostuu tutkivasta ja kehittävästä osasta. Tutkiva osa sisältää teoriaperustan, joka käsittää yrityksen henkilökohtaisen myyntityön yritysmarkkinoilla ja yhteisöviestinnän yleiset käsitykset. Teoriaperustan rinnalle on otettu Yritys Oy X:n viestintäkäytännöt myyntiprosessissa. Viestintää myyntityössä on kartoitettu haastattelemalla yrityksen kolmea henkilöä, jotka vastaavat yrityksessä myynnistä, tuotannosta ja asiakasyhteyksistä. Opinnäytetyön kehittävässä osassa on laadittu viestintäsuunnitelma Yritys Oy X:n myyntityöhön. Vielä ei voida sanoa, miten viestintäsuunnitelma toimii käytännössä. Jotta viestinnän suunnitelman avulla saavutettaisiin tavoitteet, viestintä tulee nähdä kokonaisuutena, joka saa aikaan luottamusta ja arvostusta. Luottamusta luodaan käyttäytymisellä sekä asiakkaille välitettävien sanomien avulla. Tärkeää on, että osataan tehdä oikeita asioita oikein ja oikealla hetkellä. Viestintä tulee myös nähdä yhtenä strategisena voimavarana, jota tulee johtaa, suunnitella ja toteuttaa. Näin viestinnällä voidaan luoda kilpailuetua, jota kilpailijoiden on vaikea kopioida.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste