Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Science Spots AR: a platform for science learning games with augmented reality

Laine, Teemu; Nygren, Eeva; Dirin, Amir; Suk, Hae-Jung (2016)

 
Avaa tiedosto
LaineTNygrenEDirinASukHJSciencespotsar.pdf (6.711Mt)
Lataukset: 


Laine, Teemu
Nygren, Eeva
Dirin, Amir
Suk, Hae-Jung
Springer
2016
Copyright © 2016, Association for Educational Communications and Technology
doi:10.1007/s11423-015-9419-0
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902132295
Tiivistelmä
Lack of motivation and of real-world relevance have been identified as reasons for low interest in science among
children. Gamification and storytelling are prominent methods for generating intrinsic motivation in learning. Real-world relevance requires connecting abstract scientific concepts with the real world. This can be done by situating learning processes in realworld contexts, and by bridging the virtual content and the real-world with augmented reality (AR). We combined these ideas into a ScienceSpots AR platform on which context-aware storytelling science learning games can be created. As proof-ofconcept we developed and evaluated Leometry game which contains geometry problems based on the Van Hiele model. This paper’s contributions are as follows: 1) concept and architecture of ScienceSpots AR, 2) design and implementation of the Leometry game prototype, and 3) mixed-method evaluation of Leometry with 61 Korean 5th grade elementary school children. Data retrieved by questionnaires and interviews revealed that the students appreciated Leometry despite its minor shortcomings, that the platform’s concept is feasible, and that there is potential for building science learning games. These results are useful to educators, computer scientists, and game designers who are interested in combining context-aware learning, AR, and games.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste