- Selaus nimekkeen mukaan Julkaisut

    • 21 tapaa tehostaa korkeakouluopintoja 

      Kotila, Hannu; Mäki, Kimmo; Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
      Haaga-Helian julkaisut (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)
      Tämä julkaisu avaa 21 tapaa tehostaa korkeakouluopintoja. Kymmenen ammattikorkeakoulun pedagogia ja kehittäjää tuovat näkyviin konkreettisia toimintatapoja ja pedagogisia ratkaisuja, joilla tutkinto-opiskelua voidaan ...
    • 3TILAA-muutosagenttivalmennus : kohti innostavaa työpaikkaa 

      Sipilä, Anu; Starck, Suvi; Wegmüller, Marianne; Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
      Haaga-Helian julkaisut (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
    • A model of service design elements to understand innovative service process 

      Lassila, Sirpa; Rieple, Alison; Ennis, Caroline (2017)
      This paper aims to provide an understanding of innovative service design processes by comparing service design logic with the entrepreneurial logics of causation, effectuation and bricolage (CEB). The paper draws upon ...
    • AI-based Facial Recognition in Emotional Detections 

      Dirin, Amir; Suomala, Jyrki; Alamäki, Ari (Satakunnan ammattikorkeakoulu, 2019)
      Facial recognition is a method of identifying a human face with the help of computer vision (CV). The popularity of smart gadgets and the advancement of cameras’ capabilities have caused facial recognition to become a hot ...
    • AMK-maisteri : työelämän moniosaaja 

      Mäki, Kimmo; Vanhanen-Nuutinen, Liisa; Kotila, Hannu; Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
      Haaga-Helian julkaisut (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
    • Ammatillinen verkkopedagogiikka : - teoreettisia ja käytännöllisiä lähtökohtia 

      Ihanainen, Pekka
      Haaga-Helia Puheenvuoroja 3/2010 (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2010)
    • Ammatilliseksi opettajaksi 

      Kotila, Hannu (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2019)
      Millaista on ammatillisen opettajan työ ja mihin suuntaan sitä pitäisi kehittää? Tämä kysymys syntyi Haaga Helian ammatillisen opettajankoulutuksen opettajien piirissä, ja olemme paneutuneet siihen OPEKE-hankkeessa. Olemme ...
    • Ammatillisia opintoja yksilöllisesti : kokemuksia ohjauksesta ja ammattilaisten yhteistyöstä 

      Honkanen, Eija; Nuutila, Leena; Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
      Haaga-Helian julkaisut (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2018)
      Yhteiskunnassa tapahtuvat muutokset, ammatillisen koulutuksen uudistuminen sekä ammatillista koulutusta koskevat säädökset haastavat kehittämään oppilaitosta ammatillisena kasvuyhteisönä. Ammatillisen ohjauksen ja opetuksen ...
    • Analysing the implementation of two distinct pedagogical approaches in higher education institution 

      Dirin, Amir; Alamäki, Ari (International Academy of Technology, Education and Development, 2015)
      This paper aims to reveal the outcomes of two distinct mobile application concept design and development courses at Haaga-Helia University of Applied Sciences. These courses have applied dissimilar pedagogical approaches ...
    • Are students customers in Finnish higher education? 

      Vuori, Johanna (Routledge Taylor & Francis Group, 2013)
      This study examines Finnish higher education students’ perceptions of whether students are customers based on qualitative interview data. The paper contributes to the discussion on students as customers by giving attention ...
    • Arts audiences in Finland 

      Suominen, Seppo (Kulttuuripolitiikan tutkimuksen seura, 2017)
      A survey conducted in 2013 by the Finnish Cultural Foundation studied Finnish views on and thoughts about culture and its consumption. About 30 % in the sample had not visited any cultural attractions or events. The main ...
    • Arvokas ohjaus 

      Juutilainen, Päivi-Katriina; Pasanen, Heikki; Alanko-Turunen, Merja; Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
      Haaga-Helian julkaisut (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinto-ohjaukselle asetetut tavoitteet ovat sangen kunnianhimoisia. Pyrkimyksenä on kohottaa työllisyysastetta ja kilpailukykyä, tukea osaamisen kehittämistä, nopeuttaa opintoja, edistää elinikäistä oppimista ja kansalaisten ...
    • Asiakkuudenhallinta ja pk-yrityksen tietokannat : 2004-2008 

      Mynttinen, Lasse
      HAAGA-HELIAn julkaisusarja, Kehittämisraportteja 1/2008 (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2008)
    • Assessments of User Centered Design Framework for M-learning Application Development 

      Dirin, Amir; Nieminen, Marko
      Lecture Notes in Computer Science (Springer, 2015)
      This paper presents the evaluation criteria and process of the User Centered Design (UCD) framework for m-learning application development. Based on the proposed UCD framework we have designed and developed five mobile ...
    • Big Data Governance in Agile and Data-Driven Software Development 

      Aunimo, Lili; Alamäki, Ari V.; Ketamo, Harri (IGI Global, 2018)
      Constructing a big data governance framework is important when a company performs data-driven software development. The most important aspects of big data governance are data privacy, security, availability, usability and ...
    • Building towards a good life : three research projects and perspectives on metropolitan Helsinki's housing markets 

      Lahti, Pekka; Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
      Haaga-Helia Publication Series (Haaga-Helia University of Applied Sciences, 2015)
    • Business Impacts of Technology Disruption – A Design Science Approach to Cognitive Systems’ Adoption Within Collaborative Networks 

      Valkokari, Katri; Rantala, Tuija; Alamäki, Ari; Palomäki, Katariina (Springer, 2018)
      Digitalisation and data are stated to be significant drivers of change, technology disruption, and new business. The purpose of this study is to explore the business impacts of technology disruption, more specifically the ...
    • Business Roles in Creating Value from Data in Collaborative Networks 

      Alamäki, Ari; Rantala, Tuija; Valkokari, Katri; Palomäki, Katariina
      IFIP Advances in Information and Communication Technology (Springer, Cham, 2018)
      The present study investigates activities and actors’ roles in how companies utilize and adopt big data and cognitive systems in their business processes. Based on the literature review, a qualitative analysis of 18 in-depth ...
    • Capturing Knowledge Co-Creation with the Practice Ecosystem Framework in Business and Academia Collaboration 

      Jakubik, Maria (Mednarodna fakulteta za družbene in poslovne študije, 2019)
      This paper demonstrates how the evolutionary knowledge co-creation processes captured with the practice ecosystem framework in business and academia collaboration. Data are collected from 91 organizations in Finland during ...
    • CASE STUDY: FROM REQUIREMENTS LIST TO AN EDUCATIONAL GAME 

      Dirin, Amir; Vainio, Ville (International Academy of Technology, Education and Development, 2015)
      This paper explores the development process of an educational mobile game from the customer’s initial requirements list to a functional multi-platform mobile game prototype. The game was targeted for students, lecturers ...