Haku
Viitteet 1-8 / 8
Taustaesineiden luominen 3D-pulmapeliin
(2023)
Tämän opinnäytetyön aiheena oli taustaesineiden luomisen historia, teoria ja käytäntö 3D-peleissä. Opinnäyte perustui vuonna 2022 DreamScript-pulmapeliprojektiin tehtyyn grafiikkatyöhön. Tavoitteena oli tutkia taustaesineiden ...
Vihollishahmon retopologian tekeminen valmiiksi veistetystä mallista
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on käydä läpi topologian merkitystä niin yleisesti kuin pelialalla. Opinnäytetyö käy aluksi läpi kolmiulotteisen mallintamisen, sen osat ja erilaiset, pelialalla yleisimmät mallinnus-ohjelmat. ...
3D-grafiikan optimointi mobiililaitteelle
(2022)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kerätä tietoa ja esitellä, kuinka tärkeää 3D-mallien optimointi on pelimoottorissa käyttöä varten ja miten toteuttaa sitä. Työ keskittyy mobiililaitteille optimointiin ja käyttää esimerkkinä ...
Kameran ja 3D-kentän suunnittelu
(2023)
Opinnäytteen tavoitteena oli toimivan kameran ja 3D-kentän suunnittelu ja toteutus. Kamera on pelaajan ikkuna peliin ja määrää kaiken, mitä pelaaja näkee. Kenttä on rakennettava tavalla, joka palvelee kameran tarpeita ja ...
Grafiikka videopeli- ja faniremakessa
(2023)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin mitä eri videopelien uusintaversioiden käsitteet tarkoittavat ja mitä muutoksia ne saattavat sisältää verrattuna alkuperäisiin peleihin. Tavoite työllä on avata eri käsitteet liittyen pelien ...
Hevosen 3D-mallinnus videopeliä varten
(2022)
Tämän työn tavoitteena oli 3D-mallintaa ja teksturoida hevonen videopeliin sopivaksi, ja perehtyä siihen, kuinka se voidaan saavuttaa. Tämän lisäksi tavoitteina oli tutustua 3DCoat-ohjelmaan sekä kehittää digitaalisen ...
3D-vihollishahmon mallintaminen
(2022)
Tässä opinnäytetyössä käsitellään 3D-vihollishahmon luomisen eri työvaiheita suunnittelusta valmiin 3Dmallin riggaamiseen. Työ toteutettiin toimeksiantajan pyynnöstä ja työn tarkoituksena oli dokumentoida,
miten 3D-pelihahmoja ...
Liukuväriteksturointityötavan eteenpäinvienti Unity-pelimoottorissa
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää työkalu teksturointiin pelimoottorin sisällä. Kehittämisessä huomioitiin työtapaan liittyviä haasteita ja ongelmia. Liukuväriteksturointi on ollut pinnalla sosiaalisessa mediassa kuten ...