Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkosivujen suunnittelu ja toteutus

Tryyki, Sofia (2019)

 
Avaa tiedosto
Tryyki_Sofia.pdf (4.266Mt)
Lataukset: 


Tryyki, Sofia
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903142887
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa yksityiselle kulta-, kello- ja optisen alan vähittäiskauppa Kultaoptiikka S & V Kemppaiselle yksinkertaiset ja toimivat sisältöverkkosivut. Verkkosivut toteutettiin Wordpress-sisällönhallintajärjestelmällä. Aiheeseen päädyttiin, koska toimeksiantajalla ei ollut ennestään minkäänlaisia verkkosivuja ja toimeksiantajayritys oli minulle ennestään tuttu työkokemukseni ja ammattiharjoitteluni kautta. Verkkosivujen suunnittelussa otettiin huomioon toimeksiantajan rajalliset resurssit, joten verkkosivuille ei lähdetty toteuttamaan esimerkiksi verkkokauppaa. Työn tavoitteena oli luotujen toimivien verkkosivujen kautta myös kehittää yrityksen digitaalista markkinointia, parantaa sen näkyvyyttä verkossa sekä hankkia uusia potentiaalisia asiakkaita. Opinnäytetyö koostui teoreettisesta- sekä raportointiosiosta. Teoreettinen osio koostui digitaalisen markkinoinnin osa-alueista, verkkosivujen asemasta markkinoinnissa sekä verkkosivujen toteutuksessa huomioon otettavien asioiden käsittelystä, kuten teknisestä toteutuksesta, sisällöstä, ulkoasusta, käytettävyydestä sekä hakukoneoptimoinnista. Tärkeimmät lähteet opinnäytetyössäni ovat markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen ammattilaisen Jari Juslénin teos Nettimarkkinoinnin karttakirja, Jorma Kanasen teos Digimarkkinointi ja sosiaalisen median markkinointi sekä Damian Ryanin teos Understanding digital marketing. Tämän lisäksi työssä käytettiin kattavasti luotettavia verkkolähteitä. Raportointiosiossa verkkosivujen teko raportoitiin ja siinä käsiteltiin kokonaisvaltaisesti verkkosivujen toteutusprosessia sekä siinä tehtyjä valintoja. Opinnäytetyö oli ajankohtainen, sillä verkkosivut ovat tärkein yrityksen yksittäinen markkinointikanava ja ainoa kanava, jossa yrityksellä on itsellään täysi päätäntävalta sen sisällöstä ja toiminnasta. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi toimeksiantajalle valmiit verkkosivut, joita heidän on helppo itse jatkossa päivittää. Verkkosivujen myötä toimeksiantaja voi parantaa kilpailuasemaansa ja saada lisänäkyvyyttä. Jatkotoimenpiteinä toimeksiantaja voi itse päivittää verkkosivuja ja tulevaisuudessa kehittää niitä haluamallaan tavalla esimerkiksi verkkokaupan muotoon.
 
This study is a project-based thesis. The purpose of this thesis was to design and implement a simple and functional website for a private gold, watch and optical industries company Kultaoptiikka S & V Kemppainen. The website was implemented via Wordpress which is a content management system. The subject came up because the mandator did not have a website at all and the company was familiar to me because of my earlier traineeship and work experience in the company. Because the mandator had limited resources, it had to be taken into consideration when designing the website, so, for example, an online store was not possible at this time. The primary goal of the study was to improve the company’s digital marketing, visibility online and to acquire new potential customers. The thesis consists of a theoretical and a reporting section. The theoretical section consists of different areas of digital marketing, the position of websites in marketing and what different factors had to be taken into consideration when executing the website, such as technical executing, content, appearance, usability and search engine optimization. The main sources used in the thesis were Nettimarkkinoinnin karttakirja by Jari Juslén, Digimarkkinointi ja sosiaalisen median markkinointi by Jorma Kananen and Understanding digital marketing by Damian Ryan. In addition, reliable web sources were also used. Implementing the website was reported, and the implementing process and choices made are described in the reporting section. The thesis was relevant because a website is a company’s most important individual marketing channel and the only channel where a company has a total authority of its content and operations. The output of the thesis was a completed website that the mandator can easily update themselves. Via the website, the mandator can improve their competitive position and get more visibility. In further actions, the mandator can update and develop the website how they choose, for example, by adding an online store.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste