Digimarkkinointisuunnitelma yritykselle X
Jäntti, Jarno (2019)
Jäntti, Jarno
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903132704
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903132704
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä laadittiin digitaalisen markkinoinnin suunnitelma teknologia-alan b2b-yritykselle. Toimeksiantaja on startup-yritys, jonka myynti ja markkinointi ovat alkutekijöissään.
Opinnäytetyössä laaditun digimarkkinointisuunnitelman tavoitteena oli laatia yritykselle ohjeistus, joka tehostaa ja organisoi yrityksen markkinointia digitaalisissa kanavissa. Ennen tätä suunnitelma yrityksen digitaalinen markkinointi ei ollut organisoitua, digimarkkinoinnin vastuualueita ei ollut jaettu eikä tavoitteita laadittu.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä itse digitaalisen markkinoinnin suunnitelmasta. Teoriaosuudessa käsitellään b2b-yrityksen digitaalista markkinointia osana markkinoinnin suunnittelua, markkinointia eri digikanavissa, internetsivujen sisällöntuotantoa, hakukoneoptimointia sekä analytiikkaa.
Toiminnallisen osuuden tuloksena syntyi itse digitaalisen markkinoinnin suunnitelma. Suunnitelmassa on yksityiskohtaiset ohjeet yrityksen käyttöön teoriaosuudessa käsiteltyihin asioihin. Suunnitelman avulla yrityksen digitaalinen markkinointi on organisoitua, tavoitteellista ja helposti kehitettävää.
Opinnäytetyössä laaditun digimarkkinointisuunnitelman tavoitteena oli laatia yritykselle ohjeistus, joka tehostaa ja organisoi yrityksen markkinointia digitaalisissa kanavissa. Ennen tätä suunnitelma yrityksen digitaalinen markkinointi ei ollut organisoitua, digimarkkinoinnin vastuualueita ei ollut jaettu eikä tavoitteita laadittu.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä itse digitaalisen markkinoinnin suunnitelmasta. Teoriaosuudessa käsitellään b2b-yrityksen digitaalista markkinointia osana markkinoinnin suunnittelua, markkinointia eri digikanavissa, internetsivujen sisällöntuotantoa, hakukoneoptimointia sekä analytiikkaa.
Toiminnallisen osuuden tuloksena syntyi itse digitaalisen markkinoinnin suunnitelma. Suunnitelmassa on yksityiskohtaiset ohjeet yrityksen käyttöön teoriaosuudessa käsiteltyihin asioihin. Suunnitelman avulla yrityksen digitaalinen markkinointi on organisoitua, tavoitteellista ja helposti kehitettävää.