Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median vaikutus kiinteistönvälitysalalla : case Pohjois-Savon OP-Kiinteistökeskus Oy

Korhonen, Noona; Utunen, Maiju (2019)

 
Avaa tiedosto
Korhonen_Noona ja Utunen_Maiju.pdf (1.177Mt)
Lataukset: 


Korhonen, Noona
Utunen, Maiju
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904014076
Tiivistelmä
Nykypäivänä sosiaalinen media on tärkeässä osassa yrityskulttuuria ja se on osana monikanavaista markkinointiviestintää. Sosiaalinen media ei ole vain vaihtoehtona yrityksille, vaan kovasta kilpailusta johtuen yrityksen on tärkeää olla mukana eri sosiaalisen median kanavissa. Tärkeintä siellä on erottautua kilpailijoista ja hankkia positiivista näkyvyyttä. Yrityksen on pidettävä huoli siitä, että kaikilla työntekijöillä on käsitys yhteisistä tavoitteista ja säännöistä sosiaalisen median suhteen. Tässä toimii hyvänä apuvälineenä yrityksen viestintästrategia.

Opinnäytetyön aiheena on sosiaalisen median vaikutus kiinteistönvälitysalalla. Toimeksiantajana on Pohjois-Savon OP-Kiinteistökeskus Oy. Työn tavoitteena on tutkia ja analysoida sosiaalisen median vaikutusta yrityksen kannattavuuteen sekä kehittää heidän toimintaansa. OP-Kiinteistökeskuksen haasteena on ollut saada riittävää näkyvyyttä sekä erottautua sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyö käsittelee sosiaalista mediaa ja sen erilaisia kanavia, digitaalista markkinointia sekä viestintästrategiaa. Opinnäytetyö pohjautuu teoriaan, toteutettuun tutkimukseen sekä sen tuloksiin.

Työssä on käytetty kvalitatiivista eli laadullista sekä kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Näillä tutkimuksilla halutaan selvittää, kuinka sosiaalinen media vaikuttaa kiinteistönvälitysalalla ja kuinka tärkeäksi työntekijät kokevat sosiaalisen median käytön. Tutkimus on jaettu kolmeen pääteemaan, jotka ovat yleistilanne, oman sosiaalisen median käyttö ja OP-Kiinteistökeskuksen sosiaalinen media. Opinnäytetyössämme käytämme apuna kirja- ja verkkolähteitä sekä teoreettisia kaavioita avaamaan ja havainnollistamaan työtämme.

Keskeisimpänä tuloksena todettiin, että aktiivisuus sosiaalisessa mediassa vaikuttaa positiivisesti näkyvyyteen. Tuloksista myös ilmeni, että yrityksen sosiaaliseen mediaan kaivataan lisää persoonallisuutta sekä säännöllistä julkaisutahtia. Haasteena sosiaalisessa mediassa on sen muuttuvuus. Yritykselle voi olla haasteena pysyä muutoksissa mukana, joten sosiaaliseen mediaan tulee tutustua huolellisesti sekä kehittää itseään jatkuvasti muutoksen mukana.
 
Today, social media is an important part of corporate culture and is part of multi-channel marketing communications. Social media is not only an alternative to businesses but because of the fierce competition, it is important for a company to be present in various social media channels. The most important aspect for a company is to distinguish from competitors and gain positive visibility. A company must ensure that all its employees have an understanding of the common goals and rules in terms of social media. The company's communication strategy serves as an important tool for social media management.

The subject of this thesis is the impact of social media in the real estate industry. The client is OP-Kiinteistökeskus Oy in North Savo. The aim of the thesis is to research and analyze the impact of social media on the company's profitability and to analyze how they develop their activities using social media. The challenge for OP-Kiinteistökeskus has been to gain sufficient visibility and to distinguish itself from its competitors in social media. The thesis deals with social media and its various channels, digital marketing and communication strategy. The thesis is based on theory, and research conducted in this thesis and its results.

Both qualitative and quantitative research methods were used in the thesis and the main aims have been to find out how social media affects the real estate industry and how important social media is for employees in the field. The research is divided into three main themes: the general situation, the use of the employees’ own social media and social media used by OP-Kiinteistökeskus. In this thesis, books and online resources as well as theoretical charts are used to clarify and illustrate the process.

The most important result is that activity in social media affects visibility positively. The results also indicate that more customized content and a regular pace of publishing is needed in the company’s social media practices. The challenge in social media is its unpredictability. It may be a challenge for the company to stay tuned for the changes, so the employees must be thoroughly familiarized and constantly develop themselves with the changes in social media.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste