MARKKINOINTITUTKIMUS : Case Wildlife Vaasa-luontoelokuvafestivaalit
Niemi, Sanna (2010)
Niemi, Sanna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061512203
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061512203
Tiivistelmä
Tämä markkinointitutkimus on tehty liiketalouden ja matkailun koulutusohjelman opinnäytetyönä. Opinnäytetyöni tarkoituksena on ollut tutkia vaasalaisten nuorten opiskelijoiden kuluttaja- ja ostokäyttäytymistä ja kuinka tietoisia he ovat Wildlife Vaasa luontoelokuvafestivaalista sekä kokevatko he tapahtuman mielenkiintoiseksi. Toisena osana työtäni on teoriaosuus, jonka tarkoituksena on selvittää tutkimuksen kannalta tärkeimmät teoriat. Työssä käydään myös läpi markkinointitutkimuksen teoriaa ja yksityiskohtia, joiden avulla tutkimuslomakkeen laadinta tapahtuu sekä käytettävissä olevia tutkimusmuotoja. Tutkimuksen empiirinen osa on tehty kvantitatiivisella kyselylomaketutkimuksella ja tutkittu omasta mielenkiinnosta ja apuna festivaaleille. Vastaajaksi valitut henkilöt ovat Vaasassa opiskelevia lukiolaisia ja ammattikouluopiskelijoita. Tutkimuksen tuloksista selviää, että vaasalaiset nuoret eivät ole tietoisia tapahtumasta eivätkä ole siihen osallistuneet. Nuoret ovat kuitenkin kiinnostuneita ja haluavat saada tapahtumasta enemmän tietoa ja osa on mahdollisesti myös kiinnostunut osallistumaan seuraaviin festivaaleihin.