Korjaamo Culture Factory - kesäpihan palveluiden kehittäminen
Ballis, Janne (2019)
Ballis, Janne
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904084601
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904084601
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä keskitytään Korjaamon terassin kesäpihan tapahtuma- ja ravintolapalveluiden kehittämiseen. Työn tilaajana toimii Korjaamo Culture Factory.
Tutkimusmenetelminä käytettiin sähköistä asiakaskyselyä, dokumenttianalyysia, aivoriihityöpajaa sekä puolistrukturoitua haastattelua. Sähköisellä asiakaskyselyllä pyrittiin selvittämään, ketkä käyvät kesäpihalla, ja saada yleistä palautetta tapahtumista. Dokumenttianalyysillä selvitettiin yleisötapahtumien kannattavuus yritykselle. Aivoriihellä saatiin ideoita ja konsepteja uusille mahdollisille tapahtumille. Puolistrukturoidulla haastattelulla selvitettiin Korjaamon ydin-, liitännäis- ja taustapalvelu ja saatiin palautetta viime kesän yleisötapahtumista.
Tuloksissa selvisi, että Korjaamon kesäpihan yleisötapahtumia pidettiin oleellisena osana terassin toimintaa. Dokumenttianalyysin avulla selvisi, että yleisötapahtumat olivat yritykselle myynnillisesti kannattavia. Eniten kehitettävää ilmeni kesäpihan ravintolapalveluiden ja yleisötapahtumien yhteistyön parantamisessa.
Opinnäytetyön lopussa esitellään kehitysehdotuksia Korjaamon ravintolan Keittiö & Baarin ja kesäpihan yleisötapahtumien yhteistyön parantamiseksi ja Open Mic- ja Open Air Karaoke -tapahtumien kehittämiseen, sekä kesäpihan tulevaisuuden palvelupaketti, kun tavoitteena on olla Helsingin aktiivisin terassi.
Tutkimusmenetelminä käytettiin sähköistä asiakaskyselyä, dokumenttianalyysia, aivoriihityöpajaa sekä puolistrukturoitua haastattelua. Sähköisellä asiakaskyselyllä pyrittiin selvittämään, ketkä käyvät kesäpihalla, ja saada yleistä palautetta tapahtumista. Dokumenttianalyysillä selvitettiin yleisötapahtumien kannattavuus yritykselle. Aivoriihellä saatiin ideoita ja konsepteja uusille mahdollisille tapahtumille. Puolistrukturoidulla haastattelulla selvitettiin Korjaamon ydin-, liitännäis- ja taustapalvelu ja saatiin palautetta viime kesän yleisötapahtumista.
Tuloksissa selvisi, että Korjaamon kesäpihan yleisötapahtumia pidettiin oleellisena osana terassin toimintaa. Dokumenttianalyysin avulla selvisi, että yleisötapahtumat olivat yritykselle myynnillisesti kannattavia. Eniten kehitettävää ilmeni kesäpihan ravintolapalveluiden ja yleisötapahtumien yhteistyön parantamisessa.
Opinnäytetyön lopussa esitellään kehitysehdotuksia Korjaamon ravintolan Keittiö & Baarin ja kesäpihan yleisötapahtumien yhteistyön parantamiseksi ja Open Mic- ja Open Air Karaoke -tapahtumien kehittämiseen, sekä kesäpihan tulevaisuuden palvelupaketti, kun tavoitteena on olla Helsingin aktiivisin terassi.