Markkinointisuunnitelma RM Inoxpres -puristusliittimille
Aro, Eero (2019)
Aro, Eero
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904114885
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904114885
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on laatia markkinointisuunnitelma Raccorderie Metallichen Inoxpres-puristusliittimille. Geoener Oy haluaa tietää, onko tuotteen myyntiä mahdollista laajentaa.
Lähtökohta-analyysi sisältää ympäristö-, kilpailija-, markkina- sekä SWOT-analyysin. Lähtökohta-analyysit sisältävät ensin teoreettisen osuuden, jonka jälkeen tuotetta on analysoitu jokaisen kohdan mukaisesti. Markkinoinnin kilpailukeinot -kappale on pelkkää teoriaa, jota on sovellettu opinnäytetyön lopun johtopäätöksissä.
Markkinointisuunnitelmassa saatiin selville, että tuotteella on erittäin vahva kilpailija, jonka tunnettuus on huomattavasti parempi Suomen markkinoilla. Tuotteen myyntiä voisi kuitenkin lisätä markkinoimalla tuotetta enemmän suoraan rakennusalan ammattilaisille.
Lähtökohta-analyysi sisältää ympäristö-, kilpailija-, markkina- sekä SWOT-analyysin. Lähtökohta-analyysit sisältävät ensin teoreettisen osuuden, jonka jälkeen tuotetta on analysoitu jokaisen kohdan mukaisesti. Markkinoinnin kilpailukeinot -kappale on pelkkää teoriaa, jota on sovellettu opinnäytetyön lopun johtopäätöksissä.
Markkinointisuunnitelmassa saatiin selville, että tuotteella on erittäin vahva kilpailija, jonka tunnettuus on huomattavasti parempi Suomen markkinoilla. Tuotteen myyntiä voisi kuitenkin lisätä markkinoimalla tuotetta enemmän suoraan rakennusalan ammattilaisille.