Tikettijärjestelmän luonti osaksi toiminnanohjausjärjestelmää
Lätti, Teemu (2019)
Lätti, Teemu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904165436
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904165436
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona suomalaiselle IT-alan yritykselle NettiTieto Oy:lle. Opinnäytetyön aiheena on tikettijärjestelmän luonti toiminnanohjausjärjestelmään. Työn tavoitteena oli perehtyä tikettijärjestelmän vaatimuksiin ja luoda sellainen osaksi NettiTiedon omaa toiminnanohjausjärjestelmää. Tikettijärjestelmä oli ajankohtainen, sillä tikettijärjestelmää oli toivottu toiminnanohjausjärjestelmää käyttävien asiakkaiden toimesta.
Tämä opinnäytetyö on kehittämistyö toimeksiantajalle koostuen teoria-osasta ja tikettijärjestelmästä. Teoria-osuus sisältää tietoa käytetyistä tekniikoista, tikettijärjestelmän vaatimuksista ja muista huomioiduista asioista. Koodaus tapahtui PHP-ohjelmointikielellä, Laravel-ohjelmointikehystä käyttäen. Sähköpostilaatikon lukemiseen käytettiin IMAP-protokollaa ja tietokantakyselyt suoritettiin Laravelin Eloquentia hyödyntäen.
Opinnäytetyön lopputuloksena on toimiva tikettijärjestelmä osana toiminnanohjausjärjestelmää, jonka avulla pystytään luomaan tikettejä ja vastaamaan niihin. Tikettijärjestelmä tulee jatkossa osaksi toiminnanohjausjärjestelmää. Tikettijärjestelmää tullaan kehittämään jatkossa lisää tarpeiden mukaisesti.
Tämä opinnäytetyö on kehittämistyö toimeksiantajalle koostuen teoria-osasta ja tikettijärjestelmästä. Teoria-osuus sisältää tietoa käytetyistä tekniikoista, tikettijärjestelmän vaatimuksista ja muista huomioiduista asioista. Koodaus tapahtui PHP-ohjelmointikielellä, Laravel-ohjelmointikehystä käyttäen. Sähköpostilaatikon lukemiseen käytettiin IMAP-protokollaa ja tietokantakyselyt suoritettiin Laravelin Eloquentia hyödyntäen.
Opinnäytetyön lopputuloksena on toimiva tikettijärjestelmä osana toiminnanohjausjärjestelmää, jonka avulla pystytään luomaan tikettejä ja vastaamaan niihin. Tikettijärjestelmä tulee jatkossa osaksi toiminnanohjausjärjestelmää. Tikettijärjestelmää tullaan kehittämään jatkossa lisää tarpeiden mukaisesti.