Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuuksien hallintajärjestelmän toteutus

Turunen, Kimmo (2019)

 
Avaa tiedosto
Turunen_Kimmo.pdf (493.2Kt)
Lataukset: 


Turunen, Kimmo
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904175470
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tilasi Savon Tietokeskus Oy, joka tarjoaa tietotekniikan ylläpitopalveluja yrityksille. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda järjestelmä, johon saadaan tallennettua ylläpitoasiakkaat, heidän palvelut sekä järjestelmädokumentaatiot. Asiakkuuksien hallintajärjestelmään kuuluu myös tiketöintijärjestelmä ja työajankirjaus. Järjestelmän tavoite on yksinkertaistaa asiakkaiden hallintaa sekä helpottaa ympäristöjä ylläpitävien asentajien työntekoa.

Työ toteutettiin intranetissä ylläpidettävänä ASP.NET Core web-sovelluksena. C#-pohjaisen intranettiin kuuluu virtuaalinen WWW- sekä tietokantapalvelin, joka ylläpitää ohjelmiston web-sovellusta ja tietokantaa.

Projekti jaettiin asiakkuuksien hallintaan, tiketöintijärjestelmään ja ympäristöjen dokumentoinnin suunnitteluun. Ensimmäiseksi suunniteltiin millä tavalla asiakkaat listataan, mitä dataa heistä halutaan tallentaa sekä raportoida ja kuinka em. data näytetään loppukäyttäjälle. Tämän päälle rakennettiin tiketöintijärjestelmä ylläpidon työkaluksi. Asiakkaat pystyvät lähettämään järjestelmään tukipyyntöjä, jotka työnjohto pystyy järjestelmän avulla jakamaan Savon Tietokeskus Oy:n asentajille. Asentajien avuksi järjestelmään tallennetaan myös asiakkaiden tietojärjestelmien dokumentaatio.
Ylläpitoasiakkaiden ympäristöjen dokumentaatiotapa suunniteltiin uudestaan. Ympäristöjen dokumentaatiot muutettiin taulukkomuotoon, jotta niitä pystytään käsittelemään relationaalisessa tietokannassa. Tietokannan sisältöä voidaan tarkastella ja muokata web-sovelluksen kautta.

Opinnäytetyön tuloksena Savon Tietokeskus Oy sai täyden asiakkuuksien hallintajärjestelmän, johon kuuluu myös tiketöintijärjestelmä. Järjestelmä kehitettiin helpottamaan asentajien työtehtäviä sekä parantamaan tukiasiakkaista saatavaa tuottoa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste