Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Nuorten kokemuksia sähköisestä leirilehdestä Luunjan leirikoulussa

Soinio, Sanni; Rannantie, Kaisa (2010)

 
Avaa tiedosto
nuorten_kokemuksia_sahkoisesta_leirilehdesta_luunjan_leirikoulussa.pdf (760.7Kt)
Lataukset: 


Soinio, Sanni
Rannantie, Kaisa
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061612269
Tiivistelmä
Digitaalisen viestinnän opinnoissa tutustutaan sosiaalisen median ilmiöihin ja pohditaan mediamaailman muutoksia ammatillisesta näkökulmasta. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, kuinka nuoret kokevat oman osallistumisensa sosiaaliseen mediaan. Nuorten omia kokemuksia sosiaalisessa mediassa on tärkeä kartoittaa ja tuottaa tietoa aikuisille kasvattajille, jotta sosiaalisen median käyttö opetuksessa ja mediakasvatuksessa pystytään hyödyntämään mahdollisimman tarkasti.

Hypoteesina tutkielmalle on, että itse tuotettu mediasisältö ja siitä saatu palaute antavat nuorille positiivisia kokemuksia sosiaalisesta mediasta. Näiden kokemusten uskotaan kasvattavan nuorten motivaatiota tuottaa enemmän mediasisältöä verkkoon.

Tutkielma keskittyy ainoastaan kokemuksiin Luunjan leirikoulussa 18. - 22.5.2009 ja tutkimme tätä tapahtumaa uniikkina tapauksena. Tutkielman aineistonkeruujakson aikana sosiaalisen median välineenä käytettiin päivittäin kirjoitettavaa leirilehteä. Nuorten leirilehtityöskentelystä saamia kokemuksia tarkasteltiin oppilaiden haastatteluiden avulla sekä omakohtaisten havaintojen kautta leirilehtityöpajan vetäjinä. Aineisto kerättiin haastatteluiden, omien havaintojen ja videopäiväkirjojen sekä tutkimusryhmälle tehdyn lomakekyselyn muodossa.

Tutkielman alussa asetetulle hypoteesille saatiin tukea purettaessa tutkimusmateriaalia oppilaiden kokemuksista sosiaalisen median käytöstä. Tutkielman perusteella nuori todella näyttää viestivän sosiaalisessa mediassa innokkaammin saatuaan vuorovaikutuksesta mieluisen palautteen, ja palautteen kautta mieluisen kokemuksen. Sosiaalisen median vuorovaikutus aiheutti reaalimaailmassa palautereaktion, jonka kokemus motivoi oppilasta hakemaan tietoisesti lisää palautetta, ja näin ollen kokemuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste