Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Suunnittelutoimiston brändi : Case: Keskiö Design Agency

Nurmi, Ronja (2019)

 
Avaa tiedosto
Ronja_Nurmi_Suunnittelutoimiston_brandi.pdf (45.00Mt)
Lataukset: 


Nurmi, Ronja
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904266094
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee brändiä pienen suunnittelutoimiston näkökulmasta. Työn tavoitteena on selvittää brändin luomisen merkitys B2B-yritykselle. Työssä keskitytään brändin rakentamisen hyötyihin ja sen luomisen vaiheisiin, ja otetaan selvää yrityksen visuaalisen identiteetin yhteydestä brändiin. Osa opinnäytetyötä myös pieni toiminnallinen osuus, joka keskittyy teorian peilaamiseen oikeaan caseen. Toiminnallinen osa tehtiin yhteistyössä uuden helsinkiläisen suunnittelutoimiston Keskiö Design Agencyn kanssa. Keskiön perustajaa haastattelemalla kerättiin tietoa toimiston uudesta brändistä. Brändin visuaalinen identiteetti koottiin sen tämänhetkisen brändin mukaiseen pakettiin ilmeen ohjeistoksi. Opinnäytetyössä esitellään brändi käsitteenä, selvitetään sen merkitys B2B-maailmassa ja sen jälkeen katsotaan onnistuneen brändäyksen hyötyjä tällaiselle yritykselle. Näiden jälkeen päästään esittelemään brändin rakentamisen vaiheita ja erilaisia rakennustapoja. Opinnäytetyössä keskitytään erityisesti näistä käsitellyistä vaiheista ensimmäiseen. Teorian kanssa esitellään Keskiötä suunnittelutoimistona ja pohditaan sen brändäämismahdollisuuksia. Näiden tietojen pohjalta keskitytään sen visuaaliseen identiteettiin ja tuotetaan ilmeestä toiminnallisen osuuden materiaali. Työssä voidaan havaita, että brändin rakentamisessa on otettava huomioon kaikki osatekijät. Visuaalinen ilme voidaan suunnitella ja toteuttaa vasta huolellisen taustojen selvittämisen ja brändin vahvojen perustusten kehittämisen jälkeen. Brändin luomisen voidaan huomata olevan pitkä prosessi, mutta brändin ytimen selkeytymisen jälkeen se voi onnistua odotusten mukaisesti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste