Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Ohjeistus asiakaslojaliteettia kehittävän sähköpostiautomaation luomiseen

Niiranen, Pekka (2019)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_PN.pdf (760.4Kt)
Lataukset: 


Niiranen, Pekka
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904266151
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda opas viestinnälle, jota voidaan tehdä sähköpostimarkkinointiautomaatiotyökalun avulla toimeksiantajayrityksen uusille asiakkaille asiakaslojaliteetin kasvattamiseksi. Sähköpostiautomaatiota ei toimeksiantajalla ole ennestään ollut käytössä, eikä sähköpostilla ole viestitty tuoreille asiakkaille kuin kuukausittaisen uutiskirjeen muodossa, joka on käytössä myös koko muulle asiakasmassalle.

Työ on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka teoriaosassa käsitellään asiakaslojaliteettia, CRM-asiakassuhdemarkkinointia sekä sähköpostimarkkinointia. Aihealueen rajaus perustuu selkeään havaittuun tarpeeseen toimeksiantajayrityksessä. Käsitellyt teoria-aiheet valittiin yrityksen toimintaympäristöön ja nykytilaan soveltuvaksi.

Opinnäytetyön käytännön osiossa tuotettiin ohjeistus, jonka avulla voidaan luoda sähköpostiautomaation sisältö ja automaatiopolut markkinoinnin automaatiotyökalua käyttämällä asiakaslojaliteetin kasvattamiseksi. Ohjeistuksessa käsitellään myös tiiviisti asiakaslojaliteettiin liittyvää teoriaa, sekä sitä millaisia automaatiopolkuja voidaan luoda ja millaisia asioita kannattaa alkuvaiheessa testata. Ohjeistuksen tavoitteena oli luoda hyvä lähtökohta tehokkaan ja toimivan sähköpostiautomaation luomiselle.

Työn valmistuttua sen laatijalle oli ilmiselvää, että tehokas sähköpostiautomaatio vaatii huolellista suunnittelemista, oikeat työkalut, sekä aikaa ja mielenkiintoa jatkotesteihin ja kehittämiseen. Tärkeää on myös hahmottaa asiakasviestinnän kokonaisuus, ettei samalle asiakkaalle viestitä samoja asioita eri kanavissa liian usein tai viestitä jopa toisistaan poikkeavia asioita eri kanavissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste