Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitaalisen palvelun käyttäjälähtöinen suunnittelu B2B-myynnin kanavaksi

Siltanen, Netta (2019)

Avaa tiedosto
Siltanen_Netta.pdf (23.98Mt)
Lataukset: 


Siltanen, Netta
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904296719
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä on tarkoitus suunnitella käyttäjälähtöisesti digitaalisen myyntikanavan proton ja testata se motiivien kautta segmentoidulla
asiakasryhmällä. Toimeksiantajan haastatteluiden ja asiakasymmärryksen avulla suunnittelin proton. Proton validoinnin jälkeen suunnittelin uuden palvelukonseptin jatkokehitystä varten. Liiketoimintamallin kehittäminen on rajattu tämän opinnäytetyön ulkopuolelle. Opinnäytetyössä tarkastellaan kahta tekemisen kulttuuria: lean startup ja design thinking. Yhtenä tavoitteena oli rikastuttaa käyttäjälähtöistä suunnittelua näiden kulttuurien avulla.

Työssä on käytetty muutamaa avainaineistoa niin lean start upin kuin muotoilunkin puolelta. Näiden kautta on tekemisen kulttuuria yhdistetty ja pyritty löytämään yhtymäkohtia suunnittelulle ja luovan prosessin hallinnalle. Aihe on myös vaatinut myyntialan terminologiaan perehtyneisyyttä. Tähän olen hakenut aineistoa toimeksiantajan haastatteluilla. Määritystyössä ja asiakasymmärryksen kartoittamisessa olen kerännyt aineistoa linkedinin mediaskannauksella, kolmen alkuvaiheen konsepti- idean validoinnilla, kyselyllä ja arvolupauskanvaasin avulla. Näiden tuottaman tiedon perusteella suunnittelin klikkailtavan digitaalisen proton Sketch ja Invision ohjelmien avulla. Proton validointi tehtiin asiakassegmenttiin sopivien henkilöiden kanssa. Tästä syntyi uusi seuraavan kehitysvaiheen palvelukonsepti ja se on tämän opinnäytetyön lopputulos.

Keskeiset löydökset tässä opinnäytetyössä ovat b2b-myynnin kulttuurin haasteet. Myynti koetaan epämiellyttäväksi, mutta sitä ei pystytty selvittämään, onko tätä ongelmaa tarvetta ratkaista. Asiakkaan näkökulmasta toivottavaa olisi, ettei myynti lähestyisi
asiakasta. Prototyypissä nähtiin hyviä ja tarpeellisia toimintoja. Tosin se ei ratkaissut kontaktoinnin yhtä merkittävää haastetta, jossa asiakas ei halua, että häneen ollaan yhteydessä. Tähän haasteeseen pyri vastaamaan uudessa palvelukonseptissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste