Musiikkiyhtiön liiketoiminnan menestymisen edellytykset
Karjalainen, Atte (2019)
Karjalainen, Atte
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904306904
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904306904
Tiivistelmä
Tässä tutkielmassa selvitetään musiikkialan nykytilannetta ja sen kautta musiikkiyhtiön liiketoiminnan menestymisen edellytyksiä. Vaikka nykypäivänä artisti tai yhtye voi hoitaa kaikki aiemmin levy-yhtiölle kuuluneet toimenpiteet ja osa-alueet itse, teen tutkielman musiikkiyhtiön näkökulmasta miten yrityksen liiketoiminta on mahdollista saada kannattavaksi.
Käyn tutkimuksessani läpi musiikkialan eri osa-alueiden merkitystä musiikkiyhtiölle ja miten tulovirrat muodostuvat. Teen tutkimukseni ja havaintojeni pohjalta myös BMC-taulukon (Business Model Canvas) omaan käyttöön jota voin hyödyntää tarvittaessa jatkossa. Tietoperusta tutkimukseen koostuu kirjallisuudesta ja eri internetlähteistä sekä toimialaa vuosia kestäneeseen seurantaan ja omiin mielenkiinnon kohteisiin.
Käyn tutkimuksessani läpi musiikkialan eri osa-alueiden merkitystä musiikkiyhtiölle ja miten tulovirrat muodostuvat. Teen tutkimukseni ja havaintojeni pohjalta myös BMC-taulukon (Business Model Canvas) omaan käyttöön jota voin hyödyntää tarvittaessa jatkossa. Tietoperusta tutkimukseen koostuu kirjallisuudesta ja eri internetlähteistä sekä toimialaa vuosia kestäneeseen seurantaan ja omiin mielenkiinnon kohteisiin.