Revitalizing rural areas in Finland through branding : Case: Artmerkut
Ala-Olla, Lara (2019)
Ala-Olla, Lara
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905088375
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905088375
Tiivistelmä
This thesis examines branding from a rural branding point of view. It concentrates on the design perspective of building a brand, but also scratches the surface of creating a brand strategy and brand communication plan. This work uses research material on the future of the countryside and branding in rural areas, which was collected during the PALMA project. It also researches megatrends that affect our society and study branding further. These methods form the basis of the work. With the help of these, the work tries to find ways to revitalize the countryside through branding. I also dive into how to market and brand immaterial services and experiences.
Information was gathered in order to implement it into a real-life branding case for an Atelier-Gallery Artmerkut, which is located in western Finland in the small village Ihode. Artmerkut offers tailored art courses, private art lessons and also a possibility to visit the atelier and gallery. The main goals for the branding of Artmerkut is to build a fresh brand which reflects its values and purpose.
To achieve the goal, the work makes use of books about branding and brand strategy as well as articles of megatrends, rural development in Finland, and human behaviour in this ever-changing world. The working methods of the process have been interviews, personal observation and experience as well as practical work.
As a final product, this thesis presents the Artmerkut brand, which includes a brand strategy and the visual identity that work seamlessly together. Opinnäytetyö tarkastelee brändäystä maaseutu-brändäyksen näkökulmasta. Työ keskittyy visuaalisen identiteetin luontiin, mutta myös sivuuttaa brändistrategian ja brändin viestintäsuunnitelman luomista. Työ käyttää apuna PALMA-hankkeen aikana tehtyä tutkimusmateriaalia maaseudun tulevaisuudesta sekä brändäämisestä maaseudulla, tutkii megatrendejä, jotka vaikuttavat yhteiskuntaamme sekä syventyy brändäämiseen enemmän. Nämä menetelmät muodostavat työn teoriapohjan. Niiden avulla työ yrittää löytää keinoja, joilla maaseutua voisi elävöittää brändäyksen avulla. Syvennyn myös siihen miten markkinoida aineettomia palveluita ja elämyksiä.
Työn taustatutkimusta hyödynnetään Ateljee-Galleria Artmerkut brändäämisessä, joka sijaitsee Länsi-Suomessa pienessä Ihoden kylässä. Artmerkut tarjoaa räätälöityjä taidekursseja, yksityistä taideopetusta sekä mahdollisuuden ateljee- ja galleriavierailuille. Artmerkun brändäyksen päätavoitteena on rakentaa kokonaisvaltainen brändi, joka kuvastaa sen arvoja ja tarkoitusta.
Tavoitteen saavuttamiseksi työssä on hyödynnetty kirjoja brändäyksestä ja brändistrategiasta kuin myös artikkeleita megatrendeistä, maaseudun kehittämisestä Suomessa ja ihmisen käyttäytymisestä alati muuttuvassa maailmassa. Prosessin työmenetelminä on käytetty haastatteluita, omakohtaista havainnointia ja kokemusta sekä käytännön tekemistä.
Lopputuotteena työ esittelee Artmerkut valmiin brändin, johon on luotu brändistrategia sekä visuaalinen identiteetti, jotka toimivat saumattomasti yhdessä.
Information was gathered in order to implement it into a real-life branding case for an Atelier-Gallery Artmerkut, which is located in western Finland in the small village Ihode. Artmerkut offers tailored art courses, private art lessons and also a possibility to visit the atelier and gallery. The main goals for the branding of Artmerkut is to build a fresh brand which reflects its values and purpose.
To achieve the goal, the work makes use of books about branding and brand strategy as well as articles of megatrends, rural development in Finland, and human behaviour in this ever-changing world. The working methods of the process have been interviews, personal observation and experience as well as practical work.
As a final product, this thesis presents the Artmerkut brand, which includes a brand strategy and the visual identity that work seamlessly together.
Työn taustatutkimusta hyödynnetään Ateljee-Galleria Artmerkut brändäämisessä, joka sijaitsee Länsi-Suomessa pienessä Ihoden kylässä. Artmerkut tarjoaa räätälöityjä taidekursseja, yksityistä taideopetusta sekä mahdollisuuden ateljee- ja galleriavierailuille. Artmerkun brändäyksen päätavoitteena on rakentaa kokonaisvaltainen brändi, joka kuvastaa sen arvoja ja tarkoitusta.
Tavoitteen saavuttamiseksi työssä on hyödynnetty kirjoja brändäyksestä ja brändistrategiasta kuin myös artikkeleita megatrendeistä, maaseudun kehittämisestä Suomessa ja ihmisen käyttäytymisestä alati muuttuvassa maailmassa. Prosessin työmenetelminä on käytetty haastatteluita, omakohtaista havainnointia ja kokemusta sekä käytännön tekemistä.
Lopputuotteena työ esittelee Artmerkut valmiin brändin, johon on luotu brändistrategia sekä visuaalinen identiteetti, jotka toimivat saumattomasti yhdessä.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Sustainability, Brand Equity and Brand Benefits: Three fundamental concepts in Brand Management. An Analysis for The Nestlé Brand
González Alonso, Rodrigo (2022)This Final Degree Project, which is presented to obtain the degree in International Trade of the University of León, studies different components of the brand management spectrum. Firstly, sustainability and how companies ... -
Brand and branding strategy in food industry : case: Kinh Do Corporation and Solite brand
Nguyen Thi Hong, Yen (Lahden ammattikorkeakoulu, 2012)Growth of young middle and upper class population makes Vietnam an appealing proposition among Asian Pacific economies. Specifically, the Vietnamese food market is growing rapidly and attracting significant market entrance ... -
How to grow a successful celebrity-focused brand: Moving beyond conventional branding theory to create brands that connect with consumers.
Fraxedas Alvarez, Julio Alan (2019)The purposes of this thesis are to present and debate about the viability of existing theories on how to grow a brand that it is built around a celebrity’s image. This research seeks to verify, based on the experience of ...