Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Appeal of a Higher Education Institution: VAMK’s International Student Perspective

Autio, Niina (2019)

 
Avaa tiedosto
Thesis - Niina Autio.pdf (1.300Mt)
Lataukset: 


Autio, Niina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905139417
Tiivistelmä
International students have been a popular topic of research over the past decades.
However, majority of the research has been written from the perspective of migration
studies and has focused on the largest destination countries. This thesis aimed
to identify factors influencing the attractiveness of Vaasa University of Applied
Sciences (VAMK) to international students.

In the theoretical part of the thesis, the decision-making process of international
students and the different factors affecting the process were presented. Higher education
marketing was discussed from the perspective of 7Ps service marketing mix.
The empirical research was conducted using a mainly quantitative questionnaire as
a research method. The questionnaire was used to describe the decision-making
process specific to VAMK’s international students.

Based on the questionnaire results and theory, VAMK’s current marketing mix was
assessed and recommendations for improving it were given. The main finding was
that VAMK’s current marketing communication activities are not as effective as
they could be. A recommendation was given to establish a strategy combining different
marketing communication channels to ensure their consistency.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste