Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiratkaisut arkkitehdin palvelupolulla – Case Helaform Oy

Malva, Teemu (2019)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö-Teemu Malva- Arkkitehdin palvelupolku (3.159Mt)
Lataukset: 


Malva, Teemu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010604
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan arkkitehdin työprosessia. Työelämälähtöisessä tapaustutkimuksessa selvitetään, minkälaisia vaiheita ja välineitä työ pitää sisällään toimeksiannosta valmiiseen työhön asti. Työprosessia hahmotettaessa on hyödynnetty palvelu- ja ostopolkumenetelmiä, jotta on tunnistettu mitä kontaktipisteitä työvaiheisiin kuuluu. Opinnäytetyön kautta saatua tietoa on hyödynnetty Helaform Oy:ssä, joka valmistaa liukuovijärjestelmiä. Tutkielman avulla yritys pyrkii kohdentamaan markkinointia ja parantamaan palvelujaan vastaamaan arkkitehtien tarpeita juuri näissä kontaktipisteissä.

Teoriaosuudessa esitellään markkinointia b2b-yrityksissä ja sisältöstrategian merkitystä markkinointia tehdessä. Sisältöstrategian sisällä avataan sisältömarkkinoinnin tärkeyttä ja siitä pidemmälle vietynä pohditaan asiakkaan palvelu- ja ostopolkua. Mittaamisen merkitystä markkinoinnin kokonaisuudessa avataan myös. Lisäksi opinnäytetyössä kerrotaan Helaform Oy:sta yrityksenä ja kartoitetaan sen nykymarkkinoinnin tilaa.

Tutkielma on kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus ja tutkimusmenetelmänä on käytetty tapaustutkimusta. Tiedonkeruut suoritettiin tälle tutkimusmuodolle tyypillisinä teemahaastatteluina ja sitä varten on haastateltu 3 arkkitehtia, yhtä sisustusarkkitehtiä ja tietomalliasiantuntijaa. Haastateltavilta kysyttiin kysymyksiä liittyen heidän työprosessiin, mitä vaiheita se pitää sisällään ja mistä tietoa ja inspiraatioa haetaan. Haastatteluiden perusteella pyritiin erityisesti selvittämään mitä kanavia he käyttävät tiedon etsimisessä. Kysymysten sisältö vaihteli hieman riippuen haastateltavan työnkuvasta.

Tutkielmassa kävi ilmi, että tarkasti kohdennettua sisältömarkkinointia ei näiden tulosten perusteella pystytä tekemään vaan se vaatisi määrällisen tutkimuksen aiheesta. Opinnäytetyön päähavaintona on, että tietomallit (BIM) ovat keskeisessä roolissa arkkitehtien suunnittelutyössä, sillä niiden käyttö on arkkitehdin suunnittelutyössä jokapäiväistä. Jos valmistaja pystyy tarjoamaan laadukkaita ja oikein rakennettuja tietomalleja helposti saataviksi arkkitehdeille ja suunnittelijoille, valmistaja parantaa mahdollisuuksia tuotteidensa käyttöön rakennusprojekteissa. Tämän opinnäytetyön perusteella on luotu markkinointisuunnitelma BIM-objektien käyttöön Helaform Oy:lle, jonka avulla verkkopalveluita voidaan kehittää arkkitehtejä paremmin palvelevaksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste