Maahantuojan autonvaraosavaraston realisointi
Taskinen, Daniel (2019)
Taskinen, Daniel
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052111124
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052111124
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu yhdessä Yrityksen A kanssa. Työssä tarkastellaan yrityksen projektia, jossa Yritys A ostaa maahantuojan auton varaosavaraston ja pyrkii realisoi-maan n. 60 000kpl auton varaosia mahdollisimman nopealla aikataululla ja tuotto-odotuksella. Ymmärtämällä ja löytämällä kaikki potentiaaliset myyntikanavat saadaan rajat-tua haluttu/halutut myyntiväylät osien mahdollisimman nopeaan ja tuottoisaan realisointiin. Yritys hyötyy mahdollisimman selkeistä myyntiväylistä ja pystyy tällöin keskittämään myyntiään.
Tähän työhön liittyen projektia tutkittiin myynnin näkökulmasta luomalla uusia asiakkuuksia yritykselle, pitämällä huolta uusien asiakkuuksien jälkimarkkinoinnista sekä etsimällä ja luomalla eri myyntiväyliä.
Tämän insinöörityön tuloksena saatiin selvitettyä olennaisimmat myyntiväylät tarkoitusta varten ja luotua myyntisuunnitelma, jolla Yritys A pääsee tavoitteisiinsa.
Tähän työhön liittyen projektia tutkittiin myynnin näkökulmasta luomalla uusia asiakkuuksia yritykselle, pitämällä huolta uusien asiakkuuksien jälkimarkkinoinnista sekä etsimällä ja luomalla eri myyntiväyliä.
Tämän insinöörityön tuloksena saatiin selvitettyä olennaisimmat myyntiväylät tarkoitusta varten ja luotua myyntisuunnitelma, jolla Yritys A pääsee tavoitteisiinsa.