Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle: Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa

Lukka, Emmi (2019)

 
Avaa tiedosto
Emmin opinnäytetyö 22.5.pdf (240.5Kt)
Lataukset: 


Lukka, Emmi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052211200
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda tehokas ja käytännönläheinen markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle, joka myy nosto- ja teollisuusovia. Tavoitteena oli luoda viisi vuotta sitten tehdylle markkinointisuunnitelmalle uusi kokonaisuus, jonka päätavoitteena on keskittyä sosiaalisen median markkinointiin. Sosiaalisen median osalta haluttiin, että luodaan toimenpiteitä, joiden avulla markkinoinnista saataisiin tehokkaampaa sekä suunnitelmallisempaa, joka helpottaisi työn määrää yrityksen sisällä. Tavoitteiden avulla halutaan myös lisätä kohdeyrityksen tunnettuutta sekä tuoda esille brändiä joka on toiminut alalla lähes 30 vuotta.

Opinnäytetyön tietoperustana on käytetty suurimmaksi osaksi markkinointiin liittyvää kirjallisuutta ja yrityksen henkilökunnan haastatteluja. Lähteinä on käytetty myös paljon verkkolähteitä jotka käsittelevät sosiaalisen median markkinointia.

Markkinointisuunnitelma tehtiin vetoketjumallina eli teoria ja käytäntö tukevat toisiaan. Markkinointisuunnitelman tekeminen alkoi lähtökohta-analyyseista, joissa käytiin läpi SWOT- analyysia, joka antoi lähtökohdat sille, mitä asioita kannattaa lähteä kehittämään yrityksen markkinoinnissa. Lähtökohta-analyysien jälkeen analysoitiin markkinoinnin kilpailukeinot: tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä. Tämän jälkeen siirryttiin tärkeimpään osioon eli digitaaliseen markkinointiin sekä sosiaalisen median markkinointiin ja niiden hyödyntämiseen. Markkinointisuunnitelman suurimpana osana on luotu laajempi kampanja, jonka yritys toteuttaa kesän 2019 alussa. Opinnäytetyön lopputuloksena tuotettiin myös vuosikello, joka tukee markkinoinnin toimenpiteitä ja se on suunniteltu vuodeksi eteenpäin. Vuosikello tuo yritykselle helpotusta markkinointiin ja sen suunni-telmallisuuteen. Markkinointisuunnitelma on toteutettu toimeksiantajan tarpeiden ja toiveiden mukaan. Suunnitelmat ovat realistisia ja toteutukset laitetaan käytäntöön yrityksen sisällä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste