Reklamaatiokäytäntöjen kartoitus ja yhtenäistäminen
Savolainen, Kalle (2019)
Savolainen, Kalle
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311580
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311580
Tiivistelmä
Rakennushanke on hyvin altis erilaisille virheille sen pitkäkestoisuuden vuoksi sekä syystä, että hankkeen tulos syntyy usean eri henkilön voimin. Oman haasteensa tilanteeseen antaa eri toiminta- ja sopimuskulttuureista tulevat toimijat ja työntekijät. Yhteistyö ja oikean informaation kulku oikeaan aikaan on erittäin tärkeää onnistumisen kannalta. Suunnitelmat tulee olla täsmällisiä, työn jälki kuranttia ja laadun valvonnan eli työn johdon tulee tehdä tarvittavat tarkistukset säännöllisesti ja ohjata työtä oikein. Yksi virhe voi helposti kertaantua jälkeenpäin aiheuttaen merkittäviä kustannuksia ja viivästymisiä.
Tässä tutkimuksessa luodaan Lehto Groupille reklamaatiojärjestelmä häiriötilanteisiin työmaille ja valmisosatehtaille. Aluksi perehdyin olemassa oleviin toimintatapoihin haastattelujen muodossa ja selvitin tarpeet kehitettävällä reklamaatiojärjestelmälle. Teoriaosuudessa käsitellään häiriötilanteita kirjallisuuden kautta. Työn loppuosuus käsittelee reklamaatiojärjestelmän kehitystä ja käyttöönottoa.
Tässä tutkimuksessa luodaan Lehto Groupille reklamaatiojärjestelmä häiriötilanteisiin työmaille ja valmisosatehtaille. Aluksi perehdyin olemassa oleviin toimintatapoihin haastattelujen muodossa ja selvitin tarpeet kehitettävällä reklamaatiojärjestelmälle. Teoriaosuudessa käsitellään häiriötilanteita kirjallisuuden kautta. Työn loppuosuus käsittelee reklamaatiojärjestelmän kehitystä ja käyttöönottoa.