Vastaavana ohjelmoijana peliprojektissa
Koppström, Ville (2019)
Koppström, Ville
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812442
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812442
Tiivistelmä
Päiväkirjamuotoinen opinnäytetyöni käsittelee vastaavan ohjelmoijan työtehtävää pelialalla Oulu Game Lab:n tiloissa opiskelijoista koostuvassa tiimissä. Oulu Game Lab on Oulun ammattikorkeakoulun alaisuudessa toimiva yksikkö, jonka tehtävänä on simuloida opiskelijoille työskentelyä pelialan yrityksessä. Opinnäytetyöni kymmenen viikon aikana aloitamme Unity-version jatkokehityksen. Tavoitteena on kehittää sama peli uudelleen Unreal Engine 4 -pelimoottoria käyttäen. Vastaan työni aikana tiimissämme projektimme versionhallinnasta, ohjelmoinnista ja ominaisuuksien toteuttamisen aikataulutuksesta. Työssä käydään läpi, kuinka peliprojekti aloitetaan muuttuneella pelimoottorilla. Viikkojen edetessä selvittelen ongelmia liittyen pelimme kehitykseen Unreal Engine 4:ssä ja versionhallinnassa. Tiimin kommunikaation puutteesta ja yrityksen perustamisesta työssäni otetaan viikkojen aikana kantaa tapahtuneiden asioiden pohjalta. Tietoa ongelmatilanteisiin haetaan ongelman esiintyessä verkkotietolähteistä. Opinnäytetyöni lopussa olemme saaneet Oulu Game Lab:n ulkopuoliseen testaukseen lähetettävän raa’an demon pelistämme valmiiksi. Pelimme kehitys jatkuu opinnäytetyöni viimeisen viikon jälkeen, kohti hyvin hiottua portfolio demoa, jonka on tarkoitus tulla levitykseen halukkaille pelaajille.