Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelman kehittäminen Ruotsin olutmarkkinoille - Case Tornion Panimo Oy

Niskanen, Olli-Pekka (2019)

 
Avaa tiedosto
Lapin Ammatikorkeakoulu Opinnäytetyö - Markkinointisuunnitelman kehittäminen Ruotsin olutmarkkinoille.pdf (1.419Mt)
Lataukset: 


Niskanen, Olli-Pekka
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812772
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Tornion Panimo Oy:lle toimiva markkinointisuunnitelma Ruotsin markkinoille. Markkinointisuunnitelman toimen-piteet on tarkoitus ottaa käyttöön tammikuussa 2020. Opinnäytetyössä toteutet-tiin markkinoinnin vuosikello-ohjelma, jonka sisältö rakentui teoriatiedon ja analy-soitujen teemahaastatteluvastausten perusteella. Toteutettu vuosikello-ohjelma on kuvattu ja kerrottu kirjallisesti auki opinnäytetyön lopussa.

Tutkimusaineisto kerättiin alkoholimarkkinoinninlainsäädäntöön, markkinointi-suunnitelmaan, markkinointiviestintään, Ruotsin olutkulttuuriin ja ruotsinsuoma-laiseen väestöön liittyvistä lähteistä. Lähteinä opinnäytetyössä käytettiin kirjalli-suutta, artikkeleita ja internetlähteitä. Tutkimuksen teoriaosioon löytyi runsaasti aineistoa, ja sitä käytettiin monipuolisesti.

Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta käyttäen. Tutki-musaineisto kerättiin teemahaastattelulla. Teemahaastatteluihin valittiin kuusi yli 25-vuotiasta ruotsinsuomalaista henkilöä. Haastattelut tehtiin puhelinhaastatte-luina, koska haastateltavat henkilöt asuvat ympäri Ruotsia. Tämän jälkeen haas-tatteluiden vastauksia verrattiin ja analysoitiin keskenään.

Opinnäytetyön tutkimuksen mukaan yli 25-vuotiaat ruotsinsuomalaiset henkilöt seuraavat aktiivisimmin erilaisia digitaalisia markkinointikanavia. Yritysten kan-nattaa hyödyntää digitaalisia markkinointikanavia niiden monipuolisuuden, näky-vyyden ja kustannustehokkuuden vuoksi. Tutkimustulosten perusteella sosiaali-sen median kanavilla Facebookilla ja Instagramilla oli korkein vaikutus Tornion Panimo Oy:n näkyvyyteen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste