Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vastuullisuus K-ruokakaupan arjessa ja kuluttajan ostopäätöksessä

Ruotsalainen, Niina (2019)

 
Avaa tiedosto
Niina_Ruotsalainen.pdf (148.5Kt)
Lataukset: 


Ruotsalainen, Niina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913004
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön kantavana teemana on yrityksen yhteiskuntavastuu. Opinnäytetyössä käsitellään yhteiskuntavastuun osa-alueita, yhteiskuntavastuun johtamisesta sekä strategian jalkauttamista. Näitä teemoja tarkastellaan erityisesti kaupan alan näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena selvittää, miten vastuullisuuden osa-alueet vaikuttavat päivittäistavarakaupan arkeen ja kuinka vastuullisuus ymmärretään osana kaupan jokapäiväistä toimintaa.



Kaupan vastuullisuusnäkökulman lisäksi opinnäytetyössä kartoitetaan kaupan asiakkaiden vastuullista kuluttamista. Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, mikä on kuluttajan käsitys vastuullisuudesta ja miten vastuullisuus näyttäytyy kaupassa kuluttajalle. Tavoitteena on löytää keinoja helpottaa vastuullista kuluttamista.



Tämä opinnäytetyö on laadullinen tutkimus ja tutkimusaineisto kerättiin teemahaastatteluiden avulla. Tutkimus toteutettiin K-Citymarket Kaakkurissa kauppiasta, henkilökunnan edustajia ja asiakkaita haastattelemalla. Tutkimuksen tuloksena voidaan todeta, että vastuullinen toimintapa on vakiintunut osa päivittäistä työtä kaupassa, jonka toteutumista kaupan henkilökunta pystyy edistämään. Kuluttajien keskuudessa vastuullisuus ymmärretään tärkeäksi, mutta siitä huolimatta vastuullisuus ei selkeästi heijastu ostokäyttäytymiseen. Kaupalla on mahdollisuus ohjata asiakkaitaan kohti kestäviä valintoja tekemällä vastuullisuustyötään näkyvämmäksi sekä kaupan sisällä että sen ulkopuolella.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste