Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijoiden yhteydenottokokemukset suorahaussa

Rinkinen, Jani (2019)

 
Avaa tiedosto
Rinkinen_Jani.pdf (1.465Mt)
Lataukset: 


Rinkinen, Jani
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712338
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijoiden suorahakukokemuksia erityisesti kontaktointi- eli yhteydenottovaiheessa. Erityisen kiinnostavaa olivat yhteydenottojen määrä sekä tekijät, jotka tekevät yhteydenotosta houkuttelevan ja mielenkiintoisen. Nämä kaksi kysymystä olivat tutkimuksessa pääkysymyksinä.
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Momentous Oy:lle, joka on asiantuntijoiden ja ylimmän johdon suorahakuihin erikoistunut rekrytointikonsulttiyritys. Tämän lisäksi Momentous tarjoaa asiakkailleen johtoryhmien arviointeja sekä hallitusjäsenten suorahakuja.
Teoreettinen viitekehys koostui tässä opinnäytetyössä kolmesta pääluvusta. Ensimmäisessä luvussa käsiteltiin suorahakuun liittyvää teoriaa, toisessa motivointiin, työnantajamielikuvaan ja sitouttamiseen liittyviä aiheita ja viimeisessä osiossa digitalisaatioon liittyvää teoriaa sekä työn murrosta.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena sähköisellä kyselylomakkeella, joka jaettiin vastaajille LinkedIn-viesteillä maaliskuussa 2019. Kyseessä oli puolistrukturoitu kyselylomake, joka sisälsi 12 strukturoitua ja kaksi avointa kysymystä. Kysely lähetettiin 200 henkilölle, joista saatiin 69 vastausta. Vastausprosentti oli tällöin 34,5 %.
Tutkimuksen tuloksien avulla toimeksiantajan yhteydenottotapoja ja suorahakuprosessia pystytään kehittämään ja tehostamaan sekä parantamaan ehdokaskokemusta. Tuloksista nousi esiin, että suorahaku on erittäin yleistä kyseisten asiantuntijoiden keskuudessa, jonka vuoksi yhteydenottotapoihin tulee kiinnittää huomiota. Motivoivina tekijöinä yhteydenotossa vastaajat näkivät erityisesti tarjottavan työtehtävän, urakehityksen ja rekrytoivan yrityksen.
Lisäksi yhteydenotossa arvostetaan rehellisyyttä, suoruutta ja henkilön taustaan sekä työhistoriaan tutustumista, jotta hän on varmasti sopiva tehtävään. Myös yhteydenottajalla havaittiin olevan vaikutusta vastaajan mielenkiintoon tehtävää kohtaan esimerkiksi ammattimaisuutensa kautta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste