Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen tanssikoululle
Tuunainen, Jenni (2019)
Tuunainen, Jenni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411845
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411845
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tarkastella digitaalisen markkinoinnin keinoja tanssikoululle. Opinnäytetyö laadittiin kehittämistyönä ja se koostui teoreettisesta viitekehyksestä. Teoreettinen viitekehys perustui toimeksiantajan digitaalisen markkinoinnin ja toiminnallisuuden tarpeisiin. Kehittämissuunnitelmassa tarkasteltiin lisäksi koko liiketoiminnan kehittämistä tulosten mittaamisella, jonka ansiosta toimeksiantaja voi sujuvasti seurata yrityksen kehitystä. Tärkeimpinä kehitysideoina mainittiin esimerkiksi sosiaalisen median sisältö, verkkosivujen uudistaminen, Inbound-prosessi sekä KPI-mittarit. Tarkoituksena oli myös tutkia, mitkä digitaaliset markkinointikeinot toimivat parhaiten tanssialalla ja toisaalta tarkastella nykyisiä sekä tulevia trendejä. Johtopäätöksenä työstä voidaan todeta, että se mahdollisti toimeksiantajalle tilaisuuden tarkastella liiketoimintamallia ulkopuolelta. Lisäksi työ mahdollisti uusien markkinointimallien ja käytäntöjen ideoinnin, jotka ovat räätälöity toimeksiantajan alalle sopiviksi. Näin ollen opinnäytetyö voi parantaa huomattavasti liiketoiminnan sujuvuutta jatkossa.