Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitaalinen viestintäsuunnitelma : Sirius Sport Resort Oy

Roslakka, Sara (2019)

Avaa tiedosto
Roslakka_Sara.pdf (1.774Mt)
Lataukset: 


Roslakka, Sara
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812807
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä liikunta- ja matkailualan yritykselle digitaalisen viestinnän suunnitelma. Toiminnallisen työn toimeksiantajana oli Pyhtäällä toimiva aktiviteettikeskus Sirius Sport Resort. Suunnitelman ja kehitysehdotusten tavoitteena oli sitouttaa yrityksen vanhat asiakkaat, saada uusia asiakkaita ja lisätä yrityksen tunnettuutta.

Teoriaosuudessa käytiin läpi mitä viestintä on, ja tämän jälkeen kerrottiin digitaalisen viestinnän kanavista. Tarkasteluun valittiin yrityksen jo käyttämät digitaalisen viestinnän kanavat. Opinnäytetyössä käytiin yleisesti läpi kanavat ja miten kanavissa voidaan lisätä näkyvyyttä ilmaiseksi ja maksetun mainonnan avulla. Teoriassa lähteinä käytettiin markkinoinnin ja viestinnän kirjallisuutta ja verkkolähteitä, kuten artikkeleita.

Teorian pohjalta luotiin yritykselle digitaalisen viestinnän suunnitelma. Suunnitelma tehtiin suunnittelukehän ympärille. Suunnittelukehän ensimmäisessä vaiheessa kerrotaan yrityksen nykytila. Nykytilassa eli tilanneanalyysissä käytiin yrityksen käyttämät digitaalisen viestinnän kanavat, asiakkaat ja kilpailijat läpi. Toisessa vaiheessa luotiin yritykselle suunnitelma huomioiden valitut viestinnän kanavat, aikataulu, budjetti ja kohdeasiakkaat. Digitaalisen viestinnän kanaviksi valittiin kanavat, jotka sopivat yrityksen toimintaan ja joissa yrityksen kohdeasiakkaat ovat. Suunnitelman tueksi tehtiin yritykselle havainnollistava digitaalisen viestinnän kalenteri kuukauden ajaksi.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi kehitysideoita ja digitaalisen viestinnän suunnitelma yritykselle. Tulevaisuuden kehitysehdotuksena, yritykselle on hyvä asettaa jokaiselle digitaalisen viestinnän kanavalle tarkat tavoitteet ja seurata tavoitteiden etenemistä kanavan omien mittareiden avulla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste