Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Yhdistyksen markkinointi yritysmaailmassa

Dickson, Tereza (2019)

Avaa tiedosto
Dickson Tereza.pdf (1.525Mt)
Lataukset: 


Dickson, Tereza
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913126
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, voiko voittoa tavoittelematon yhdistys brändätä it-sensä ja tuotteistaa palvelunsa sekä tuotteensa samalla tavalla kuin yritys. Projektin lähtö-kohtana oli markkinointisuunnitelman analysointi ja kehittäminen voittoa tavoittelematto-malle yhdistykselle.
Opinnäytetyön muoto oli markkinointisuunnittelun kehittämishanke. Opinnäytetyössä käy-tettiin kirjallista tiedonkeruuta yhdistyksen kilpailu- ja markkinointikeinojen ja mahdollisuuk-sien ymmärtämiseen. Lähteenä käytettiin paljon englanninkielistä kirjallisuutta, vapaasti saatavilla olevia internetlähteitä sekä omia havaintoja ja kokemuksia. Pohjana käytettiin myös yhdistyksen olemassa olevaa markkinointisuunnitelmaa.
Työn lopputuloksena oli markkinointisuunnitelman toimenpide-ehdotukset. Tämän lisäksi työssä tuli selvitettyä, että yhdistykset voivat hyödyntää ja ottaa mallia yritysten markkinoin-tisuunnitelmista ja strategioista, mukaan lukien brändätä ja tuotteistaa palvelunsa ja tuot-teensa. Vaikka yhdistys ei tavoittele voittoa, se kuitenkin tavoittelee jotakin, minkä takia yh-distystoimijoiden on muutettava asenteensa markkinointia ja markkinointitapoja kohtaan, sillä markkinointi ei tarkoita sitä, että pitää luopua omista toimintaperiaatteista ja arvoista. Markkinoinnin on tarkoitus selkeyttää ja tukea organisaation arvoja, missiota ja visiota.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste