Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kuluttajalainojen markkinointiviestinnän vertailu ja kehittäminen

Rantonen, Maija (2019)

Avaa tiedosto
Rantonen_Maija.pdf (999.3Kt)
Lataukset: 


Rantonen, Maija
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913122
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda kehitysideoita työn toimeksiantajan, suomalaisen rahoitusyhtiön, lainatuotteen markkinointiviestintään sekä yrityksen verkkosivujen ja sosiaalisen median kanavien sisältöihin ja viestintätapoihin. Lisäksi työn tarkoitus oli antaa tietoa siitä, millaisia myyntiargumentteja lainatuotteiden markkinoinnissa käytettiin. Toimeksiantajan lainatuotteen markkinointiviestinnän kehittämiseen kaivattiin uusia ideoita siksi, että tuote oli ollut markkinoilla suhteellisen vähän aikaa. Lisäksi markkinointiviestinnän kehittäminen tekee tuotteesta kilpailukykyisemmän ja saa sen erottumaan kilpailijoiden vastaavista tuotteista.

Opinnäytetyön teoreettinen osuus avasi sisältömarkkinointia ja sisältöjen merkitystä, mainonnan tehokeinoja ja sisällön tuottamista verkkosivuille sekä sosiaaliseen mediaan. Teoriaosuuden jälkeen opinnäytetyössä siirryttiin verkkosivujen ja sosiaalisen median sisältöjen nykytila-analyyseihin. Nykytilanteen kartoituksen pohjalta toimeksiantajayritykselle tehtiin SWOT-analyysi, joka kokosi yrityksen tuottaman sisällön ominaisuudet. Viimeisenä osuutena työssä analysoitiin tiedonhankinnan tuloksia ja esitettiin kehitysideoita, jotka perustuivat SWOT-analyysissä esille tulleisiin asioihin. Tiedonhankinnan tapoina käytettiin vertailuanalyysia kilpailijoiden sisältöjen tarkastelussa ja havainnointia toimeksiantajan tuottamien sisältöjen nykytila-analyysissa.

Analysoinnin pohjalta oli nähtävissä huomattavia samankaltaisuuksia lainatuotteiden viestintäsisällöissä yritysten välillä ja toimeksiantajan puutteellinen sosiaalisen median kanavien hyödyntäminen markkinoinnissa. Ehdotettujen kehitysideoiden avulla opinnäytetyön toimeksiantajayritys pystyisi tavoittamaan uusia asiakkaita ja tuomaan lainatuotteitaan paremmin ihmisten tietoisuuteen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste