Huoltoprosessin kehittäminen
Kuronen, Samu (2019)
Kuronen, Samu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019053113789
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019053113789
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyön on toteutettu Autokeskus Oy Airportille. Työssä tarkastellaan huoltoprosessia ja sen vaikutusta mekaanikon tehokkuuteen. Huoltomyyjällä on vaikutusta asiakastyytyväisyyteen ja mekaanikon tehokkuuteen. Tämä puolestaan vaikuttaa suoraan myös työntekijöiden tyytyväisyyteen. Opinnäytetyön tavoitteena on pohtia ja kehittää huoltoprosessin toimintamalleja työtyytyväisyyden parantamiseksi.
Opinnäytetyö käsittelee huoltoprosessia kokonaisuutena, ja siinä ilmeneviä ongelmakohtia, joilla on vaikutusta mekaanikon toimintaan. Opinnäytetyö on toteutettu välillä syksy 2018 – kevät 2019 oman työn ohella tarkastelemalla prosessia ja esiin tulleita ongelmatilanteita.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi Autokeskus Airportin Nissan-osastolle parannusehdotuksia huoltoprosessin eri vaiheisiin. Parannusehdotuksilla tähdätään entistä parempaan asiakaskokemukseen sekä mekaanikon tehokkuuden parantamiseen. Opinnäytetyöhön on sisällytetty esimerkkejä ongelmista, joten se on hyvin havainnollinen.
Opinnäytetyö käsittelee huoltoprosessia kokonaisuutena, ja siinä ilmeneviä ongelmakohtia, joilla on vaikutusta mekaanikon toimintaan. Opinnäytetyö on toteutettu välillä syksy 2018 – kevät 2019 oman työn ohella tarkastelemalla prosessia ja esiin tulleita ongelmatilanteita.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi Autokeskus Airportin Nissan-osastolle parannusehdotuksia huoltoprosessin eri vaiheisiin. Parannusehdotuksilla tähdätään entistä parempaan asiakaskokemukseen sekä mekaanikon tehokkuuden parantamiseen. Opinnäytetyöhön on sisällytetty esimerkkejä ongelmista, joten se on hyvin havainnollinen.