Lapland Runner -pelin kehitys Unity-pelimoottorilla
Korpela, Mikko (2019)
Korpela, Mikko
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060214036
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060214036
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin Lapland Runner -pelin kehityksen yhteydellä Frozen Visionille. Työn tavoitteena oli saada toimiva peli asiakkaan vaatimusten mukaan. Työ käsittelee Unity-editoria, pelikonseptia, pelin suunnittelua, ohjelmointia, toteuttamista, optimointia ja testausta.
Työssä käytettiin Unity-pelin kehitysympäristöä, jonka avulla rakennettiin 1–4 pelaajalla pelattava loputon juoksijapeli. Pelaajilla on pelattavana loputtomasti generoituva pelikenttä. Pelikentän loputon generointi on kehitetty pelikentän paloja kierrättämällä, jotta pelistä saadaan mahdollisimman suorituskykyinen. Pelissä erilaista on se, että normaalien ohjaimien sijaan pelissä käytettiin kontrollerina tasapainolautaa, jonka avulla pelihahmoa liikutellaan.
Lopputuloksena oli tilaajalle sopiva peli, joka täytti tarpeelliset vaatimukset. Työssä tehtiin hyvä pohja pelille, jota voidaan jatkokehittää tarpeen tullen. This Thesis was made along with the game development of Lapland Runner game for Frozen Vision. The goal of this thesis was to make a working game for the needs of the customer. This thesis adresses game development for these parts: Unity Editor, game consept, game design, programming, assembling, optimization and testing
Unity game development software was used to create 1–4 multiplayer game with infinite runner mechanics. The players are able to play on an endlessly generating level. Endless level design was developed using a technique that recycles the map pieces. Recycling game these map pieces allows for a high performance. What was unique about the game that, instead of the usual controller, players needed to use a balance board to move their characters around the map.
The result of this thesis was a suitable game which completed the needs of the customer, and it has all the requirements for further development if needed.
Työssä käytettiin Unity-pelin kehitysympäristöä, jonka avulla rakennettiin 1–4 pelaajalla pelattava loputon juoksijapeli. Pelaajilla on pelattavana loputtomasti generoituva pelikenttä. Pelikentän loputon generointi on kehitetty pelikentän paloja kierrättämällä, jotta pelistä saadaan mahdollisimman suorituskykyinen. Pelissä erilaista on se, että normaalien ohjaimien sijaan pelissä käytettiin kontrollerina tasapainolautaa, jonka avulla pelihahmoa liikutellaan.
Lopputuloksena oli tilaajalle sopiva peli, joka täytti tarpeelliset vaatimukset. Työssä tehtiin hyvä pohja pelille, jota voidaan jatkokehittää tarpeen tullen.
Unity game development software was used to create 1–4 multiplayer game with infinite runner mechanics. The players are able to play on an endlessly generating level. Endless level design was developed using a technique that recycles the map pieces. Recycling game these map pieces allows for a high performance. What was unique about the game that, instead of the usual controller, players needed to use a balance board to move their characters around the map.
The result of this thesis was a suitable game which completed the needs of the customer, and it has all the requirements for further development if needed.