Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Urheilutapahtuman digitaalinen markkinointi

Vesterlund, Christian; Pokela, Vesa-Pekka (2019)

Avaa tiedosto
Pokela_Vesa-Pekka_Vesterlund_Christian.pdf (1.170Mt)
Lataukset: 


Vesterlund, Christian
Pokela, Vesa-Pekka
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060314336
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Oulun Uinti 1906 ry:lle. Työn tarkoituksena oli huolehtia digitaalista markkinoinnista nuorten uimatapahtumaan Rollot 2019 liittyen. Työn kuvaan kuului pääasiassa kotisivujen, sosiaalisen median ja sisäisten tiedotteiden ylläpitäminen ja päivittäminen. Tavoitteena oli saada tapahtumalle mahdollisimman paljon näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ennen tapahtuman alkua ja saada ihmisiä vierailemaan tapahtuman kotisivuilla. Sosiaalisen median markkinoinnin päätavoitteena oli saada erityisesti nuoret innostumaan tapahtumasta. Tärkeää oli myös saada tiedotettua nuorten huoltajia tärkeistä tapahtumaan liittyvistä asioista. Sosiaalisen median digitaalinen markkinointi tapahtui Instagramissa sekä Facebookissa julkaisujen avulla.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään mitä digitaalinen markkinointi on ja miksi esimerkiksi yritysten tulisi sitä hyödyntää sitä omassa markkinoinnissaan. Käydään myös läpi mitä tulisi ottaa huomioon digitaalista markkinointia suunnitellessa ja käyttäessä, jotta se olisi mahdollisimman tehokasta. Työssä käsitellään myös sosiaalista mediaa ja sen merkitystä digitaalisessa markkinoinnissa. Kotisivuja koskevassa kappaleessa kerrotaan millaiset ovat hyvät kotisivut ja mitä kotisivujen käyttöönotossa ja ylläpidossa tulisi ottaa huomioon, jotta saavutetaan paras mahdollinen lopputulos.

Kappaleessa Rollot 2019 -tapahtuman markkinointi käsitellään työn eri käytännön vaiheita. Suuressa roolissa on se, että miten sosiaalisen median kanavia käytettiin markkinoinnissa ja kuinka seuraajia ja näkyvyyttä pyrittiin hankkimaan. Kerrotaan myös, miten tapahtuman kotisivuja ylläpidettiin ja päivitettiin. Työn aikana tehtiin myös muita pienempiä töitä, joiden tekemisestä on kerrottu kyseisessä kappaleessa.

Työn tuloksia analysoitiin Instagramin ja Facebookin omilla seurantatyökaluilla. Kotisivujen kävijätiedoista saatiin paljon tietoa Google Analyticsin avulla. Instagramissa saatiin seuraajia toivottu määrä, mutta nuorten osuus seuraajista oli odotettua pienempi. Facebookissa seuraajia ei saatu odotetusti, vaan tulokset jäivät odotettua vaisummiksi. Kotisivuilla kävijöitä oli ylivoimaisesti eniten.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste