Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Delivery analysis of customer related technical documentation

Alho, Ida (2019)

 
Avaa tiedosto
Alho_Ida.pdf (2.277Mt)
Lataukset: 


Alho, Ida
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060314499
Tiivistelmä
Insinöörityön tavoitteena oli tehdä analyysi asiakaslähtöisestä projektidokumentaatiosta sekä kehittää dokumentaatiotiimin työtä. Tutkimuksen aikana tutustuttiin myös dokumentaatioon projektiyksikössä sekä määritettiin kaikki mahdolliset projektidokumentit ja päädokumentit. Insinöörityön toimeksiantaja oli Metso Flow Control Oy.

Tavoitteen saavuttamiseksi valittiin kaksi projektia, joista kerättiin dataa analyysiä varten noin neljän kuukauden ajan. Keräyksen jälkeen data prosessoitiin, jotta löydettiin vastaukset tutkimuskysymyksiin. Tulosten yleistettävyyttä arvioitiin vertailemalla neljää valittua dokumenttia kahteen, jo valmiiseen, Metson valitsemaan projektiin. Analyysin jälkeen tuloksista voitiin tehdä päätelmiä ja kehitysehdotuksia.

Analyysistä selvisi, että suurinta osaa dokumenteista ei hyväksytty revision 0 aikana. Suurimmat myöhästymiset tapahtuivat revision 1 aikana, ja usein myöhästymisen syynä oli työkuorma. Myöhemmät revisiot pysyivät melko hyvin aikataulussa. Toinen vallitseva syy myöhästymisiin oli tekniset ongelmat projekteissa. Dokumenttien läpimenoajat yleisesti kestivät vähintään 50 päivää, usein lähempänä 100 päivää. Dokumenttien vertailussa selvisi, että aikataulussa pysyminen toisti samaa kaavaa, eli suurimmat myöhästymiset tapahtuivat toisen revisiokierroksen aikana ja viimeisten versioiden kohdalla pysyttiin melko hyvin aikataulussa, tosin näillä projekteilla oli huomattavasti enemmän revisiokierroksia.

Tuloksista voitiin päätellä, että projektin alkutietojen selkeyden perusteella projektin kulkua ei voitu ennustaa. Voitiin kuitenkin todeta, että manuaali-venttiilien dokumentaatio osoittautui helpommaksi kuin automaatti-venttiilien. Lisäksi voitiin todeta, että tulokset olivat jotenkin yleistettävissä, eli suurimmat myöhästymiset, ja työkuorma, tulivat ensimmäisen version jälkeen, revision 1 aikana. Työ ja kehitysehdotukset keskittyivät dokumentaatio-tiimin näkökulmaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste