Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Preliminary Analysis on the Finnish market– Case Study 7-Eleven

Kellberg, Hanna (2010)

 
Avaa tiedosto
Kellberg_Hanna.pdf (402.9Kt)
Lataukset: 


Kellberg, Hanna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010082412736
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoitus oli selvittää 7-Eleven-ketjun elinkelpoisuus Suomen markkinoilla. Tutkimus tehtiin pääasiassa positioinnin näkökulmasta, mutta myös perinteisempi markkina-analyysi otettiin huomioon. 7-Elevenin mahdollisuuksia menestyä Suomen markkinoilla tutkittiin selvittämällä kohderyhmän mielipiteitä markkinoilla jo toimivista kilpailijoista Siwasta ja R-Kioskista. Tutkimus on tehty käyttämällä harkinnanvaraista otosta, minkä vuoksi tulokset eivät ole täysin luotettavia, mutta antavat yleistä suuntaa kuluttajien mielipiteistä ja mahdollistavat positiointianalyysin suorittamisen. 7-Elevenin toimintaperiaate on olla helposti lähestyttävä, toisin sanoen olla lähellä kuluttajia ja pitää mahdollisimman pitkät aukioloajat. Siwa ja R-Kioski ovat positioineet itsensä kauppoina, jotka ovat lähellä ja joilla on hyvät aukioloajat. Koska Siwaan ja R-Kioskiin liitetään jo nämä mielikuvat, 7-Elevenin täytyy erottautua niistä muilla keinoin. Yksikään vastaajista ei ilmoita tekevänsä ostoksia Siwassa sen omien tuotteiden vuoksi ja vain neljä tekee ostoksia R-Kioskissa sen omien tuoteiden vuoksi, joten 7-Elevenin olisi järkevintä erottua joukosta omilla tuotteillaan. Markkina-analyysin mukaan Suomen markkinoilta löytyy ostovoimaa, vaikka markkinoiden suhteellinen koko on pieni. Kilpailijat eivät kata kokonaan markkinoita, joten markkinoilla todennäköisesti on tilaa uudelle kauppaketjulle. Näyttää siltä, sekä positioinnin että markkina-analyysin pohjalta, että Suomen markkinoilla voisi hyvinkin olla tilaa 7-Elevenille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste