Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median hyödyntäminen asiakkaiden tavoittamisessa ja sitouttamisessa : Yritys X

Uusitalo, Katja (2018)

 
Avaa tiedosto
Uusitalo_Katja.pdf (372.9Kt)
Lataukset: 


Uusitalo, Katja
2018
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060414651
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää kuinka toimeksiantoyritys pystyy tavoittamaan sekä sitouttamaan asiakkaita sosiaalisen median avulla. Toimeksiantoyritys on vuonna 2017 perustettu täysjyväkaurajuomajauheita sekä kaurahiutaleita myyvä ja markkinoiva yritys. Tavoitteena ei ollut selvittää, miten sosiaalisen median eri kanavat ovat hyödyllisiä yrityksen markkinoinnissa vaan nimenomaan, kuinka yritys pystyy sosiaalisessa mediassa tavoittamaan potentiaalisia asiakkaita sekä sitouttamaan jo olemassa olevia asiakkaita.

Kyseessä oli laadullinen tutkimus. Lähteinä opinnäytetyössä käytettiin ulkomaisia ja kotimaisia sähköisiä artikkeleita ja muita sähköisiä lähteitä sekä painettuja kirjoja. Myös haastattelua on käytetty aineistonkeruumenetelmänä teoriaosuudessa. Teoriaosuudessa on painotettu sosiaalisen median käytön vaikutuksia yrityksen asiakkaiden tavoittamiseen ja sitouttamiseen.

Johtopäätökset tehtiin aiempien tutkimusten pohjalta ja aiemmista tutkimuksista saatiin kuva siitä, kuinka yrityksen toiminta sosiaalisen median kanavissa tavoittaa ja sitouttaa asiakkaita. Yrityksen tulee panostaa sosiaalisen median markkinointiin ja sen tulee olla omaperäistä ja laadukkaasti tehtyä. Yrityksen tulee olla vuorovaikutuksessa asiakkaidensa kanssa, jotta lopullinen sitoutuminen tapahtuu asiakkaan puolelta. Erilaiset kilpailut ja arvonnat sekä tavoittavat että sitouttavat asiakkaita yrityksen sosiaalisessa mediassa. Näiden kilpailuiden ja arvontojen kautta tapahtuva vuorovaikutus ja yhteydenpito asiakkaisiin on tärkeää.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste