Haku
Viitteet 1-6 / 6
Kuosimalliston suunnittelu digitaalisesti ja sen esittäminen 3D-ympäristössä
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella digitaalinen kuosimallisto ja esittää se 3D-ympäristössä. Kuosimalliston suunnittelun lähtökohtina käytettiin tekijän omaa kuva-arkistoa sekä Museoviraston kuvakatalogia ...
Nuorten aikuisten kattauksiin vaikuttavat tekijät
(2022)
Aika vähän tiedetään, millä perusteilla nuoret aikuiset luovat kodin viihtyisyyttä, esimerkiksi kattausta. Opinnäytetyössä tutkittiin, mikä viehättää suomalaisia nuoria, 21–30-vuotiaita aikuisia, kattauksessa. Lisäksi ...
Älyvaate e-urheilijalle pelikokemuksen parantamiseksi
(2022)
Älykkyyttä on lisätty tekstiileihin jo useamman vuoden ajan erityisesti terveydenhuollon, hyvinvoinnin sekä puolustusvoimien käyttämissä vaatteissa. Lisätyllä älykkyydellä voidaan kerätä tarpeellista tietoa käyttäjän ...
Digitaalisin ja virtuaalisin menetelmin valmistettu Suomen talven inspiroima mallisto
(2022)
Opinnäytetyön käytännön osuudessa valmistetaan kahden asun materiaaliton mallisto 3D-mallinnusohjelmalla luodulle virtuaalihahmolle, eli avatarille digitaalisia ja virtuaalisia välineitä ja sovelluksia käyttäen. Teoriaosuudessa ...
Taustatiedon hankinta muotoilijan elämäkertaan
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa, kuinka ja mistä lähteistä voidaan hankkia muotoilijan elämäkertaa varten mielenkiintoista ja mahdollisimman luotettavaa taustatietoa. Samalla tutkittiin minkälaisia esteitä tiedon ...
Palvelumuotoiluprosessi matalan kynnyksen päiväkeskustoiminnan selkeyttämiseksi Case Tampereen A-Kilta ry Hervannan yhdyskuntatupa
(2022)
Opinnäytetyö on työelämälähtöinen ja toiminnallinen kokonaisuus ja sen aiheena on palvelumuotoilun toteutusprosessi Tampereen A-Kilta ry:n Hervannan yhdyskuntatuvalla ja sen tavoitteena oli selventää palvelumuotoilua ...