Omaehtoinen levy-yhtiö kollektiivi : EEL
Pohjonen, Inka (2019)
Pohjonen, Inka
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905139443
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905139443
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee itsetehtytyylistä (DIY) toimintatapaa musiikkibisneksessä. Tämän lisäksi työssä käydään läpi uudistusmielisiä menettelytapoja musiikin vientiin ja markkinointiin tarkoituksena tutkia ja muuttaa vanhoja tottumuksia. Työn tavoitteena on rakentaa omaa uraa yhdessä muiden artistien kanssa.
Lähdemateriaalia löysin erilaisista internet-julkaisuista ja kirjoista. Koska tämä on toimintatutkimustyyppinen innovaatioprojekti, pohjaan tekstissä vahvasti myös omiin ja muiden kollektiivin jäsenten kokemuksiin.
Tässä työssä päästään muun muassa sellaiseen lopputulokseen, että yhteistyö on voimavara sekä heikkous. Monen kirjavat taidot eri ihmisten välillä yhdistettynä tarjoavat uudenlaisia mahdollisuuksia, toisaalta taas lisäävät delegointiongelmia.
Lisäksi käy ilmi, että brändi ja imago vaikuttavat kollektiivin menestykseen sekä innovatiiviset uudet lähestymistavat saavuttavat enemmän toivottua huomiota.
Lähdemateriaalia löysin erilaisista internet-julkaisuista ja kirjoista. Koska tämä on toimintatutkimustyyppinen innovaatioprojekti, pohjaan tekstissä vahvasti myös omiin ja muiden kollektiivin jäsenten kokemuksiin.
Tässä työssä päästään muun muassa sellaiseen lopputulokseen, että yhteistyö on voimavara sekä heikkous. Monen kirjavat taidot eri ihmisten välillä yhdistettynä tarjoavat uudenlaisia mahdollisuuksia, toisaalta taas lisäävät delegointiongelmia.
Lisäksi käy ilmi, että brändi ja imago vaikuttavat kollektiivin menestykseen sekä innovatiiviset uudet lähestymistavat saavuttavat enemmän toivottua huomiota.