Digitaalisen markkinoinnin toimenpide-ehdotukset aloittavassa pienyrityksessä
Heikkinen, Riikka (2019)
Heikkinen, Riikka
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060715399
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060715399
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kirjallisuuskatsaukseen perustuvan teorian avulla antaa toimintaansa aloittavalle pienyritykselle toimenpide-ehdotuksia markkinointiin. Opinnäytetyössä otetaan huomioon toiminnan alkumatkalla olevan pienyrityksen haasteet, kuten markkinointiin käytettävissä olevat aika ja budjetti. Muun muassa tästä syystä opinnäytetyössä keskitytään digitaalisen markkinointiin ja sosiaalisen median hyödyntämiseen markkinoinnissa.
Vaikka opinnäytetyö ei olekaan varsinainen toimeksianto yritykselle, tehdään toimenpide-ehdotukset esimerkkiyritys Yritys X:n näkökulmasta.
Opinnäytetyöstä on hyötyä erityisesti toiminnan alkuvaiheessa, sillä opinnäytetyssä keskitytään alkuvaiheen markkinointiin ja uusasiakashankintaan. Opinnäytetyötä voidaan pitää ajankohtaisena, sillä markkinoinnin maailmaa digitalisoituu koko ajan entistä enemmän ja sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin merkitys markkinoinnissa lisääntyy.
Opinnäytetyön teoreettisena viitekehyksenä toimii kirjallisuuskatsaus ja työ koostuu johdannosta, tutkimusmenetelmän esittelystä, markkinoinnin teoria -osiosta, markkinoinnin toimenpide-ehdotuksista, markkinoinnin seurannan osuudesta sekä pohdinnasta. Opinnäytetyön teorian pohjana on käytetty liiketoimintaan ja markkinointiin liittyvää alan kirjallisuutta sekä verkkolähteitä. Lähteiden merkitys korostuu erityisesti opinnäytetyön teoreettisimmassa markkinoinnin suunnittelu –osiossa. Opinnäytetyössä esitetyt toimenpide-ehdotukset on laadittu kirjallisuuskatsauksen perustuvan teoriatiedon avulla.
Vaikka opinnäytetyö ei olekaan varsinainen toimeksianto yritykselle, tehdään toimenpide-ehdotukset esimerkkiyritys Yritys X:n näkökulmasta.
Opinnäytetyöstä on hyötyä erityisesti toiminnan alkuvaiheessa, sillä opinnäytetyssä keskitytään alkuvaiheen markkinointiin ja uusasiakashankintaan. Opinnäytetyötä voidaan pitää ajankohtaisena, sillä markkinoinnin maailmaa digitalisoituu koko ajan entistä enemmän ja sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin merkitys markkinoinnissa lisääntyy.
Opinnäytetyön teoreettisena viitekehyksenä toimii kirjallisuuskatsaus ja työ koostuu johdannosta, tutkimusmenetelmän esittelystä, markkinoinnin teoria -osiosta, markkinoinnin toimenpide-ehdotuksista, markkinoinnin seurannan osuudesta sekä pohdinnasta. Opinnäytetyön teorian pohjana on käytetty liiketoimintaan ja markkinointiin liittyvää alan kirjallisuutta sekä verkkolähteitä. Lähteiden merkitys korostuu erityisesti opinnäytetyön teoreettisimmassa markkinoinnin suunnittelu –osiossa. Opinnäytetyössä esitetyt toimenpide-ehdotukset on laadittu kirjallisuuskatsauksen perustuvan teoriatiedon avulla.