dc.contributor.author | Sairanen, Pauliina | |
dc.date.accessioned | 2010-09-16T10:11:28Z | |
dc.date.available | 2010-09-16T10:11:28Z | |
dc.date.issued | 2009-04-25 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/19790 | |
dc.description.abstract | Opetan maahanmuuttajaopiskelijoita, jotka tulevat Aasiasta (Burma, Afganistan, Thaimaa) ja Venäjältä. Ongelmana on yhteisen työskentelykielen puuttuminen. Tärkeintä on opettaa suomen kieltä ja kulttuuria kädentaitojen opettamisen ohella ja lomassa. Opetuskielenä on suomi, eikä englantia tai muita kieliä suositella käytettäviksi. Yhteisen kielen puuttumista olen pyrkinyt kompensoimaan käyttämällä opetuksen apuna kuvia. Käytän kuvia opetuksessani siten, että kuvahavainnointi mahdollistaisivat luomisprosessin ohella myös Suomen kielen ja kulttuurin oppimisen. Tässä kehittämishankkeessa olen pyrkinyt luomaan linjoja kuvien käytölle maahanmuuttajien opetuksessa. Arvioin joitakin valmistamiani opetusmonisteita ja –tunteja lukuvuodelta, etsien positiivisia oppimiskokemuksia ja havainnoiden ongelmia ratkaistavaksi tulevaisuudessa. | fi |
dc.description.abstract | I teach foreign students, which come from Asia (Burma, Afganistan, Thailand) and Russia. We don’t have a common language to work with. The main purposes in my classes are to study Finnish culture and language by doing arts and crafts. In teaching it is not advisable to use English or any other languages but Finnish, because it would work against of goal to learn and speak Finnish. I tried to develop the way of using pictures in my teaching so that the pictures could work as a common language between me and my students. I tried to use pictures in my teaching so that the pictures could create the way and to ease up the project of learning Finnish language and the culture. In this developing project I tried to create better ways of teaching by pictures. I estimate some of my teaching from past year and tried to find positive learning experiences and at the same time the problems to be solved in the future. | en |
dc.format.extent | Verkkojulkaisu ( 743 KB, 23 s.) | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | |
dc.publisher | JAMK University of Applied Sciences | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal
use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.title | Kuvien käyttö opettamisen apuna maahanmuuttajaopiskelijoiden opetuksessa | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.organization | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | fi |
dc.subject.ysa | havainnollistaminen | |
dc.subject.ysa | kansallinen kulttuuri | |
dc.subject.ysa | kielet | |
dc.subject.ysa | kuvat | |
dc.subject.ysa | kädentaidot | |
dc.subject.ysa | maahanmuuttajat | |
dc.subject.ysa | opetusaineisto | |
dc.subject.ysa | opetusmenetelmät | |
dc.subject.ysa | oppimateriaali | |
dc.subject.ysa | oppimiskokemukset | |
dc.subject.ysa | suomen kieli | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jamk-1246431353-9 | |
dc.contributor.organization | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Kasvatus- ja opetusala|sv=Pedagogiska området|en=Education| | |
dc.subject.discipline | Ammatillinen opettajankoulutus | |