Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kevyen musiikin ryhmäopetuksen kehittäminen Jyväskylän ammattikorkeakoulun musiikin koulutusohjelmassa

Korhonen, Ari (2008-04-07)

 
Avaa tiedosto
jamk_1219832395_5.pdf (279.8Kt)
Lataukset: 


Korhonen, Ari
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-04-07
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1219832395-5
Tiivistelmä
Kehittämishankkeen tarkoituksena on selvittää kevyen musiikin ryhmäopetuksen kehitysmahdollisuuksia. Hankkeessa tarkastellaan kevyen musiikin ryhmäopetuksen muotoja Jyväskylän ammattikorkeakoulun kulttuurin ja musiikin koulutusohjelmassa sekä selvitetään ryhmän ja ryhmäopetuksen luonnetta. Hanke esittelee ryhmädynaamisia ilmiöitä kuten ryhmän rajat sekä ryhmän jäsenten ominaisuudet ja roolit. Kehittämishankkeeseen liittyy kyselytutkimus, johon osallistui 14 bändisoiton kurssille osallistunutta musiikin koulutusohjelman ammattiopiskelijaa. Vastauksien pohjalta pohditaan ryhmäopetuksen hyviä ja huonoja puolia. Olennaiseen asemaan nousee ryhmän ilmapiiri sekä ryhmän kehitysvaiheet. Positiivinen ja supportiivinen ilmapiiri auttaa saavuttamaan parempia oppimistuloksia ja rohkaisee opiskelijaa yrittämään. Opiskelija voi myös toimia vertaisohjaajana oppitunnilla jolloin odottelun määrä vähenee ja tunnista tulee tehokkaampi. Oppilaan strategioita ymmärtämällä sekä transferenssi-ilmiöitä tiedostamalla opettaja voi hahmottaa ryhmän etenemiseen vaikuttavia ilmiöitä. Opettajan tulee myös aktiivisesti ohjailla ryhmän tomintaa siten, että ryhmän perustehtävän mukainen tavoite saavutetaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste