dc.contributor.author | Korhonen, Ari | |
dc.date.accessioned | 2010-09-16T10:15:54Z | |
dc.date.available | 2010-09-16T10:15:54Z | |
dc.date.issued | 2008-04-07 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/20163 | |
dc.description.abstract | Kehittämishankkeen tarkoituksena on selvittää kevyen musiikin ryhmäopetuksen kehitysmahdollisuuksia. Hankkeessa tarkastellaan kevyen musiikin ryhmäopetuksen muotoja Jyväskylän ammattikorkeakoulun kulttuurin ja musiikin koulutusohjelmassa sekä selvitetään ryhmän ja ryhmäopetuksen luonnetta. Hanke esittelee ryhmädynaamisia ilmiöitä kuten ryhmän rajat sekä ryhmän jäsenten ominaisuudet ja roolit. Kehittämishankkeeseen liittyy kyselytutkimus, johon osallistui 14 bändisoiton kurssille osallistunutta musiikin koulutusohjelman ammattiopiskelijaa. Vastauksien pohjalta pohditaan ryhmäopetuksen hyviä ja huonoja puolia. Olennaiseen asemaan nousee ryhmän ilmapiiri sekä ryhmän kehitysvaiheet. Positiivinen ja supportiivinen ilmapiiri auttaa saavuttamaan parempia oppimistuloksia ja rohkaisee opiskelijaa yrittämään. Opiskelija voi myös toimia vertaisohjaajana oppitunnilla jolloin odottelun määrä vähenee ja tunnista tulee tehokkaampi. Oppilaan strategioita ymmärtämällä sekä transferenssi-ilmiöitä tiedostamalla opettaja voi hahmottaa ryhmän etenemiseen vaikuttavia ilmiöitä. Opettajan tulee myös aktiivisesti ohjailla ryhmän tomintaa siten, että ryhmän perustehtävän mukainen tavoite saavutetaan. | fi |
dc.description.abstract | This project tries to find the potentials of group learning in music education. It was carried out at Jyväskylä University of Applied Sciences during the autumn 2006 and spring 2007. 14 students participated in this study. The project is based on questionnaire and group dynamics study. The main aim of the study was to plot the experiences and feelings which the music students have while studying in a group. The project studies the group dynamic phenomena: boundaries, roles and attributes. An important aspect in group-learning is the atmosphere. Positive atmosphere helps the group to proceed through the development phases. Understanding the learning strategies helps the teacher to guide the group to reach the main target. The teacher shoud be active to guide and support the learning situation. | en |
dc.format.extent | 282 KB, 28 s. | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | |
dc.publisher | JAMK University of Applied Sciences | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal
use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.title | Kevyen musiikin ryhmäopetuksen kehittäminen Jyväskylän ammattikorkeakoulun musiikin koulutusohjelmassa | fi |
dc.title.alternative | The developmet of pop-music group teaching in the University of Applied Sciences ́ music programme | fien |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.organization | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | fi |
dc.subject.ysa | korkea-asteen koulutus | |
dc.subject.ysa | ammattikorkeakoulut | |
dc.subject.ysa | koulutusohjelmat | |
dc.subject.ysa | yhteistoiminnallisuus | |
dc.subject.ysa | yhteistoiminta | |
dc.subject.ysa | yhteistyö | |
dc.subject.ysa | ryhmätyö | |
dc.subject.ysa | ryhmädynamiikka | |
dc.subject.ysa | tiimityö | |
dc.subject.ysa | kehittäminen | |
dc.subject.ysa | motivaatio | |
dc.subject.musa | populaarimusiikki | |
dc.subject.musa | yhtyeet | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jamk-1219832395-5 | |
dc.contributor.organization | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Kasvatus- ja opetusala|sv=Pedagogiska området|en=Education| | |
dc.subject.discipline | Ammatillinen opettajankoulutus | |