Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ongelmaperustaisella oppimisella kohti liiketalousalalla vaadittavaa osaamista

Hämäläinen, Sirpa (2006)

Avaa tiedosto
TMP.objres.110.pdf (203.3Kt)
Lataukset: 


Hämäläinen, Sirpa
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2006
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-120
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli saada selville, miten ongelmaperustaista oppimista (PBL) voi hyödyntää opetuksessa. Lisäksi työssä pyrittiin saamaan selville, miten hyvin se sopii toisen asteen liiketalousalan asiakaspalvelun ja markkinoinnin koulutusohjelmaan. Kehittämishankkeessa käytettiin laadullista tutkimusotetta. Tutkimusmenetelmäksi valittiin osallistuva havainnointi ja palautteen kerääminen opiskelijoilta. Lisäksi tutkimukseen on koottu opettajien kokemuksia ongelmaperustaisesta oppimisesta opetusmenetelmänä ja laajempana opetussuunnitelmastrategiana. Työ osoitti, että ongelmaperustainen oppiminen sopii myös liiketalousalan toisen asteen asiakaspalvelun ja markkinoinnin koulutusohjelmaan laajempanakin strategiana. Onnistumisen edellytyksenä on oppilaitoksen päättäjien, esimiesten ja opettajien perusteellinen perehtyminen ongelmaperustaisen oppimisen käyttöönotossa tuleviin käytännön muutoksiin. Työn tulosten perusteella voidaan todeta, että PBL on käyttökelpoinen niin suppeasti käytettynä opetusmenetelmänä kuin laajana opetussuunnitelmapohjaisena strategianakin. Ongelmaperustainen oppiminen vastaa erittäin hyvin työelämän erilaisiin kvalifikaatiovaatimuksiin.
 
The purpose of the study was to gather informationon how Problem-Based Learning (PBL) could benefit in teaching. Another purpose of the study was to gather how good PBL is suitable for the business economics in Customer service and Marketing at educational program. In this study was used the qualitative method: observation and gathering of feedback about the students. In addition, in this study was gathered experiences in this line of Problem Based Learning as a teaching method and on a large scale curriculum strategy. The results showed that the PBL also is suitable for Customer service and Marketing as a large scale of strategy. The chances of succeeding are educational establishment superiors and teachers thorough knowledge of PBL and what is real mean at the changes of practice. The results show that PBL is usable as a learning method and a strategy of curriculum. The Problem-Based Learning is proportional to the different kind of qualifications in working life.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste