Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Aidat matalammaksi : erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden oppilaanohjauksen hyvät käytänteet ja niiden kehittäminen Meriluodon koulussa

Janhunen, Mari (2008-05-15)

 
Avaa tiedosto
jamk_1218628746_8.pdf (343.2Kt)
Lataukset: 


Janhunen, Mari
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-05-15
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1218628746-8
Tiivistelmä
Kehittämishankkeen tarkoituksena on tuoda esille Meriluodon koulussa erityisluokilla opiskelevien oppilaiden opinto-ohjauksen hyvät käytänteet ja kehittää uusia käytänteitä, joiden avulla erityistä tukea tarvitsevat nuoret parhaiten löytäisivät oman jatko-opinto polkunsa. Erityistä tukea tarvitsevan oppilaan koulupolku voi olla hankala kulkea. Oppilaat kokevat olevansa muita huonompia, heidän itsetuntonsa on monien epäonnistumisien kautta heikko. Opiskelumotivaation kannalta olisi erittäin tärkeä päästä opiskelemaan itselle kiinnostavaa alaa, jos ala ei kiinnosta, koulutuksen keskeyttämisriski kasvaa ja samalla nuori on vaarassa syrjäytyä. Oppilaiden kaikinpuolinen tukeminen on satsaus tulevaisuuteen. Pieksämäen seutu oli mukana Opetushallituksen laajassa perusopetuksen, toisen asteen ja aikuiskoulutuksen oppilaan- ja opinto-ohjauksen kehittämishankkeessa. Tämä työ on osa seudullista hanketta, joka päättyi 2007. Hankkeen tavoitteena oli oppilaitosten välisen yhteistyön ja nivelvaiheiden ohjauksen kehittäminen, ohjaustoiminnan kehittäminen oppilaitostasolla ja seutukunnallisen yhteistyön ja eri hallinnonalojen välisen yhteistyön kehittäminen. Hankkeen aikana järjestettiin koulutusta, tutustuttiin eri oppilaitoksiin ja kehitettiin nivelvaihe yhteistyötä. Pysyviksi käytänteiksi muodostuivat ohjausväen säännölliset tapaamiset ja siirtolomake perusopetuksesta toiselle asteelle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste