Markkinointisuunnitelma; Case yökerho Sky
Ylikojola, Oona; Kangasniemi, Anna (2010)
Ylikojola, Oona
Kangasniemi, Anna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010102513930
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010102513930
Tiivistelmä
Tämän työn toimeksiantajana oli vaasalainen yökerho Sky. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, mitä eri markkinointikeinoja yökerholla on käytettävissään ja kuinka asiakkaat kokivat palvelun laadun sekä mitä he toivoisivat yökerhon tarjoavan heille jatkossa. Tutkimuksemme teoriaosassa käsittelimme markkinointisuunnitelman prosessin, markkinointimixin, markkinasegmentoinnin, palvelujen markkinoinnin, suhdemarkkinoinnin, mainonnan sekä hinnoittelun teorioita. Empiirinen osa työstä koostui lähinnä tutkimustyön kyselylomakkeeseen, niiden vastauksien esittelyyn sekä analysointiin ja yhteenvetoon. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena kyselylomakkeen muodossa ja vastauksia siihen kertyi yhteensä 195 kappaletta.